Bukan Blog Kamu: Saya kene pukul dengan penjaga tandas.. sedihh :(

Friday, April 27

Saya kene pukul dengan penjaga tandas.. sedihh :(



tragedi malang yang menimpa saya ini berlaku semasa saya dan suami
telah selesai bercengkerama di tepi pantai untuk berkelah....
sewaktu hendak pulang dari berkelah itu, saya meminta keizinan untuk
membuang hadas kecil di tandas awam berhampiran dengan pantai itu..

tibanya saya di tandas itu, kedengaran riuh rendah seorang makcik
lingkungan umur menjangkau umur 40 tahun barangkali sedang
bising sekali mulutnya macam marah2 pun ada... dia bising2
terhadap pembuang2 hadas kecil dan besar di tandas itu...
bukan setakat bising je tau.. kat tangan dia ada ranting kayu panjang..
dah macam cikgu besar sekolah rendah tamil pulak dah...

"haa.. beratur2.. jangan nak potong barisan!!"
"haaa bayar2... pastu pakai selipar tu!!"
"yang kau tu tunggu.. yang ni dah lame tunggu!!"
"ni.. ni.. bukak kasut kau tu.. pakai selipar tandas sini!!"

lebih kurang gitulah ngomelan makcik tua itu.. ada sahaja yang tak kena..
saya mula2 pun pelik.. tak pernah jumpa tandas awam yang
penjaganya cukup bising sekali marah2 kepada pengunjung yang ingin
membuang segala isi perot.. sambil kayu yang dipegang dihayun2 sekali...
saya pun tunggu jela.. sebab memang ramai..

bila tiba giliran saya makcik tu macam biasalah sama macam orang lain
yang kene bebel dengan makcik tu... nak tau dia bising apa kat saya?

makcikmonopos : ha bayar2!! kau nak kencing ke berakk??
kalau kencing 30sen.. kalau nak berak 50sen!!

(tengking makcik tu.. baru saya tau.. dah dekat memang kuat suara
makcik tu.. pekak telinga kejap dengar dia maki2.. sambil tu kayu
yang dipegang di hayun2nya macam saya ni anjing kurap..)

sayayangbengang : kencing je.. (sambil letak duit atas meja)

makcikmonopos : ha kencing je.. jangan berak pulak!! ni pakai selipar ni
jangan kau bawak kasut kau tuh!! ingat senang ke nak jaga tandas ha..
kita nak kasik tandas bersih!! jangan nak bagi kotor2 ye!!

(bebel makcik tu lagi sambil kayunya menolak selipar tandas itu
kepada saya sampai rasanya saya makin tensen dan terbantut rasa
nya nak berhadas kecil dengan aman damai.. rasa kat medan perang!)

sayayangbengang : eeeeee macam2 lah!!

(ngomel saya sorang2 separa berbisik lalu masuk ke dalam tandas..
tapi tak sangka makcik tu telinga lintah darat la pulak.. dia dengar laa!!!)

makcikmonopos : APA KAU CAKAP!!! KAU KATA AKU BISING PULAK YE
HOI... ORANG NAK JAGA TANDAS.. NAK KASIK BERSIH.. APESAL
PULAK KAU KATA MACAM2 PULAK?? SURUH PAKAI SELIPAR PUN
TAKBOLEH KE?.. NI LAST AKU BAGI KAU KENCING!! JANGAN KAU
DATANG LAGI SINI NAK KENCING.. KO PAHAM TAKK!!

dia marah saya depan orang ramai tau tak? masa tu saya dalam tandas..
tapi belum masuk jamban lagi sebab jamban semuanya penuh...
dia maki hamun saya dengan sangat KUATTT!! saya terkejut
sehingga terkentut akibat terkejut dengan kejutan makcik itu... pergh!!

saya ni memang cukup pantang betul la orang maki hamun tak tentu pasal
ni kan.. saya rasa makcik tu sakit jiwalah.. lalu saya pun merajuk!!
saya keluar tandas itu dan berkata sambil mengomel pada makcik itu...

sayayangbengang : takpelah!! tak jadi nak masuk!!

makcikmonopos : ha bagus pun kau keluar!! nah amik duit kau ni..
jangan datang2 lagi sini!!! apela nak masuk tandas kata kita macam2
pulak... ha pegi balikkk!! jangan datang2 lagi!! pappppp

ape tu bunyi papppp? kaki saya kene pukul dengan ranting kayu tu...
kayunya di hayun2 macam halau anjing!.. perghh makcik ni memang
uji kesabaran orang muda yang jiwa tengah memberontak ni..
otometik hormat saya sudah hilang.. setan sudah merasuk jiwa...
depan-depan orang ramai tu.. tah mana datangnya semangat berani..
saya marah balik makcik tua itu.. tah ape saya cakap lupela.. haha..
tapi ape yang saya ingat lebih kurang ginilah...

sayayangkenepukul : sakit la woih.. baru jaga tandas dah eksen..
saya nak buat report.. macam ni ke layan 'pelanggan?'
kalau tak reti nak 'berniaga' toksah niaga.. saya ni bayar tau.
bukan masuk free.. pahal pulak saya kene pukul??
@$#%$^%&^*&(**%&$%@#!$#%#^$%&%@%#$^$^%&%&%

ntah ape lagi saya mencarut, merapu meraban bagai hilang pedoman..
saya ni jenis susah sangat nak marah.. kalau dah marah...
abihla.. mesti ayat2 bisa keluar sehingga bernanah orang yang dengar tu haha..
ntah ape ntah makcik tu maki saya balik saya dah tak dengar..
sebab saya dah blah dari situ.. semua orang pandang.. saya tak peduli..
masuk kereta.. saya nanges hahahahha.. macam brutal patu nangis pulak..

saya pun mengadu domba dengan si suami.. dan mengarahkan pada
beliau pergi dari situ dan carik tandas lain yang percuma tanpa penjaga..
akhirnya saya jumpa petronas.. tak jauh dari pantai tu.. hehe..
dapat juga saya berhadas kecil dengan aman tanpa gangguan suara...

itulah kenangan pahit saya bersama tandas awam..
sekian cerita tandas awam dalam kehidupan saya.. isk isk isk..


Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

13 2 ORANG KATA:

LiNda said...

Ya Allah, teruknye makcik tu. Janganla linda jupe penjaga tandas mcm tu, kalo linda kat tempat bert pon linda mesti mngamuk abis. da la linda ni panas baran

Fahz said...

wahh dasyat sungguh la.kalau kena kat fahz sure masa mengadu domba ngan en hubby,mesti en hubby pi serang balik makcik tandas tu.kat pantai mana ek bert?

BERT said...

yela org lain diam je menurut perintah.. sy mule2 diam gak.. tapi bile kene sebat ngan kayu tu yang mengamuk.. ai... over betul.. bukan saya marah2 pun.. sy bebel sikit je.. tapi dia terdengar.. haha terus maki hamun saya macam saya carik psal kat tandas tu apedaa.. sewel la makcik tu.. elokla jaga tandas je.. kalau la makciktu keje boss ke manager ke.. ntah cemana la eksen nya beliau...

BERT said...

@Fahz

pantai di negeri selangor hehehehhee

BlueiceButterfly said...

~aduh yg baca nie pon dah geram..tak patut betul la..mmg kena report klau cmtue..nnt ntah sp2 plak kena :(

BERT said...

nak report sape pon tak tau senanye hehe

Hazmin Hamudin said...

Sungguh kurang ajar itu makcik.. Hehe.. Papp.. kena se das.. Macam menarik je tandas ni. Terasa macam nak berkunjung n melawat makcik tu pulak. Tpi mesti jauh ni kan.

BERT said...

carikla.. pantai di negeri selangor haha.. terasa diri ini seumpama lembu yang kene hambat plak hahaha.. lawak pun ade.. gadoh ngan org tua.. lame dah cerita ni sebenarnya.. tah ada tah lagi tak org tua tu..

Cik Nur said...

kita samalah, lepas marah org atau lepas geram msti menangis..!

tapi kenapa ye makcik tu teruk sgt perangainya..?

psst.kat mana kejadian ni..? sekitar perak ke..?

BERT said...

pantai di negeri selangor hehehehe....

makcik tu nyanyuk barangkali

iedchan said...

haha kelakar...ade ke org jaga tandas mcm tu..hahah...hemo makcik ni

btw i folo u..

nida husna said...

tandas kat mana tu? memang dasyat betul la mak cik tu. teruk betul

Adah The Freak said...

apalah makcik tu -.-' kalau doyah kena maki dengan makcik tu mesti nangis. hahahahaha. maktam saya kuat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...