Bukan Blog Kamu: Lelaki bangsat : Tanya hal sulit wanita.. sengal betul!!

Friday, April 20

Lelaki bangsat : Tanya hal sulit wanita.. sengal betul!!

kisah betul ini terjadi tak silap awal bulan yang lalu...
maka, apa kene mengena gambar di atas ini dengan cerita saya...
ada.. memang ada kaitannya... sila baca sampai habeh.. hoho..

saya mengikuti cik asven ketika beliau menyertai perlawanan bola sepak
di UM Kuala Lumpur anjuran Jabatan Agama di setiap negeri..
Jawi, IKIM, Mahkamah, Al-hijrah, Ypeim, Tabung Haji, dan banyak
lagi Instisusi Islam yang lain tak kira swasta mahupun kerajaan...

turut terlibat, 2 orang adik ipar lelaki saya juga turut ikut..
maka, jam 10 pagi lebih kurang selepas kami bersarapan jam 8 pagi..
saya mula terasa lapar kembali dan ingin mengunyah sesuatu...
saya mengajak adik ipar saya yang berusia 11 tahun itu untuk
menemani saya membeli sesuatu di gerai berhampiran di tepi padang..

usha punya usha.. maka saya berkenan nak beli buah potong..
semasa menunggu penjual (seorang budak perempuan) itu
membungkus buah jambu yang saya order.. tiba-tiba...

datang sorang mamat di sebelah saya tanpa saya menoleh sedikit pun
tapi saya tau dia seorang lelaki bujang nampaknya kedengaran dari suara
yang saya dengari dan ekoran mata saya dari arah tepi...

dia membuat onar disitu nampaknya.. kecoh2 macam budak jakun..
"hai kak.. wah macam2 buah jual kat sini... buah dada ada jual tak?"
tanya mamat sengal itu kepada kakak penjual buah
mungkin juga kakak kepada budak perempuan yang melayan saya tadi..

kakak (berbaju T, berseluar dan bertudung) itu tergelak lalu menjawab
"hah... takde...!! tinggal kat rumah.." sambung gelak lagi...
saya yang masih berurusan di situ yang masih belum dapat buah jambu lagi
berkerut2 bulu kening saya sehingga cramp dibuatnya... oh lawak ke tu?
ketika saya membayar.. saya membuat muka yang sangat menjelekkan..
tanpa menoleh ke arah lelaki bangsat itu yang cuba buat lawak lucah..

meskipun mamat itu berseloroh dengan kakak itu.. tapi saya juga
turut tersentap dan tersinggung dengan lawak cammangang itu..
apa motif dia..? kebetulan saya tak ade mood maka saya buat bodo je..
saya rasa kakak tu perasan saya buat muka mangang.. sebab kakak tu
dok renung mata saya.. dan saya pandang kakak itu dengan menyampah!

selesai saya bayar saya pun blah dari situ cepat2.. tanpa menoleh ke
belakang lagi... dalam hati saya menyumpah2 mamat itu...
kalau saya ada mood mesti saya sindir mamat itu dengan kejam..
tapi apakan daya.. takde daya.. anggap jela budak hingusan
yang tak reti nak hormat manusia lain... tah ape yang lawak tah..

kalau nak berlawak lucah sesama kaum diorang lantak lah..
tapi bila berlainan jantina.. saya rasa itu kurang sopan..
saya rasa mamat itu masih budak lagi.. siyann anak sapela tu..
yang kakak tu pun sama.. pegi layan buat ape.. eeeyaii... grrr grr grr..



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

7 2 ORANG KATA:

are_lin@yu said...

ee tk bloh blah tanya mcm tu..xsopan lngsung!!

Syida Muhajir said...

Biasa juga saya dengar macam tu. Mereka anggap perkataan tu satu gurauan yang kelakar. Kalau ye pun malu r cikit

Cik Nur said...

haa..baru nak cakap..yg kakak tu g layan wat pe..lagilah mamat tu suka..lama2 jadi tbiasa..mmg mangganglah lawak mcm ni..!

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

xboleh bergurau dengan perkara-perkara lucah... ish... huhu
sedihla bagi yang melayan jugak...

berguraulah cara rasulullah...huhuhu
lawak yang benar sahaja... bermanfaat~huhu

azam said...

:) hehehe

LiNda said...

linda benci dengan org yg suke bergurau mcm tu..x kire tempat nk bergurau..yg akak tu pun pehal le melayan jer ..haisshh

Karukord Jagau's said...

erk...! kurang sopan nya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...