Friday, July 6

Revolusi Mak Buyung



masa ni usia kandungan dalam 3 bulan gitu :))

atas permintaan saya telah menyenep dan teraplod di FB hihi..
keadaan saya yang semakin kembang di bahagian tertentu 
semakin menyerlah nampaknya.. ada yang tak percaya kerana
besar tak sama macam bulannya.. ntah.. saya pun pelik..
nurse yang cek saya di klinik pun mengatakan benda yang sama..
besarnye perot.. ada yang kata kembar ada yang kata dapat baby gurl kot..


4 bulan... besar sangat kah?? demok kan hihihi

yang pastinya bila dah cek saya tengok ada sorang je budak dalam perut ni..
takde plak nampak kembar.. nurse dan doktor yang cek pun kata sorang je..
saya pun tak tau kenapa besar.. saya tengok baby lam perut ni besar la! hoho

besar dan juga sangat aktif.. lagi2 dah 5 bulan nak masuk 6 bulan ni...
tiap malam memangg susah nak tidur.. perot besar.. budak aktif..
sampaikan nak tido cara cemana pun tak tau.. mengiring senak pulak.. 
telentang sakit plak pinggang... nak tidur meniarap? lagi la tak betul kan haha
tunggu jela sampai la terlelap dengan gaya tidur cemana ntah... hihihi..




yang terkini.. baru je ambik minggu lepas di usia 5 bulan..


yang penting saya rasa lemak kot yang banyak tu pasal besar perot ni haha..
tapi setiap bulan saya buat check up cuma naik 1 kilo aje tiap bulan..
takde pulak berat naik mendadak ke.. 5 bulan saya mengandung cuma 
5 kilo je la saya naik sekarang ni... ok ke tak ok saya pun tak tau hoho..
mungkin saya tak banyak makan kot.. saya banyak minum air, buah, kurma
selain nasi.. nasi kalau makan pun sikit je sebab cepat kenyang...
bila lapar saya penuhkan dengan susu, buah atau biskut..

tak kisahla kan.. yang penting baby ini semoga sihat hendaknya,
cukup sifat dan sempurna la lahiriahnya.. ada lagi 3 bulan beliau 
nak dikeluarkan di dunia ini.. semoga dipermudahkan aminnn :))

11 comments:

MizzTina said...

mak buyong yg comel..

Hudalatip said...

aahlah besar, tak sama ngan bulan..tapi yang penting awak sihat dan kandungan tu pun ok..Saya dulu kalau 3 bulan langsung tak nampak perut, siap boleh pakai jeans lagi, masuk 5 bulan pun sama, siap nurse marah lagi macam tak makan, padahal makan, cuma berat tak naik..

Ayu Imani said...

takpe akk bert tetap comey latue..

Reena Sidek said...

ha'ah lah kak.... memang besa perut akak... makin comey jer rupa akak... :D

eMMe said...

Bert, dah 6 bulan ek.. besar boleh tahan perot mu itu... mcm dah nak dekat bersalin.. camner? sihat yea? masalah tido ye skrg ni... hurm.. ade org ckp..kalo makan ubat hosp/klinik kasi cam acid folic ke, iron ke, b complex kene selang 3 hari at least.. baby cepat besar..
tapi besar2 sihat takpe Bert, dont worry kay... n take care dear!

are_lin@yu said...

besar ya sis..hehe..betullah orang kata prmpn pregnant ni seri dia lain..mmg nampak seri tu..hehe

Unknown said...

Akak pun cam tu gak masa ngandung dolu2... semoga dipermudahkan urusan insyaAllah.. :)

Kakzakie Purvit said...

Kakak jenis macam ini juga. Kakak dulu 3 bulan pun dah boleh nampak perut. Bila masuk 8 bulan tu nak driving paling susah sebab kakak tak tinggi kaki tak sampai kalau seat ke belakang, kalau depankan seat perut cecah stereng. Tapi gigih juga. Bagusnya kakak tak mabuk dari mula sampai bersalin selera aje itu agaknya perut cepat besar..haha..

Yg penting sihatkan dik...

Miss N™ said...

alololo..comelnya mak buyung ni.!

xpe, besar, janji sihat..manatahu kot2 kembar.. :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

maybe kulit perut tebal kot sebab tu besar...tp tetap comel la ibu mengandung ni :))

putryteya said...

waaa , comelnye mummy mengandung . sejuk perut baby dalam perut . huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...