Bukan Blog Kamu: Ramadhan : Mereka tu puasa sah ke?

Wednesday, July 11

Ramadhan : Mereka tu puasa sah ke?




sampai macam tu sekali soalan yang ditanya???
sungguh tersentuh hati ini... kita mewah dengan makanan...
sampai membazir pun ada.. dah beli tak habis pastu buang...
hmm... saya pun selalu buat macam tu... :(((

semoga Ramadhan yang menjelma pada tahun ini membawa 
seribu makna, kesyukuran dan bertambah ketaqwaan dalam diri kita..
sentiasa la kita beringat pada yang sedang kebuluran...
kita berpuasa, boleh bersahur dan berbuka.. tapi mereka?? isk isk isk :(








Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

6 2 ORANG KATA:

eMMe said...

betul tu Bert, akak pun, tak nak ulang kesilapan lalu..tak nak membazir.. membazir kan amalam Syaitan, hope Ramadhan tahun ini, kite penuhi dengan amal ibadah dan diberikan kesihatan yg baik..Amin....

Kakzakie said...

Buat hati kita sayu sama. Itu belum lagi melihat bagaimana mereka mengharungi hari-hari biasa yg sudah seperti bulan ramadhan tanpa makanan utk dijamah...

LiYa HaNiF :: said...

kesian mereka yg kat sana tu.. kita yg sini tak pernah nak menghargainya..

LiNda said...

sedihnye la. kesian sgt dgn dorang kat sane. kite kat sini berlebih lebih makan, smpai kenyang x ingt dunia. Linda pun mcm tu. Hope tahun ni boleh lebih berjimat, lagipun linda ngah diet ni..:)

Cik Nur said...

mmg sebak bila baca...
xnaklah membazir2dah..huhuh

Wanieys said...

sedihnya bila baca....kita kat sini mewah makanan diorang kat sana hurmm...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...