Bukan Blog Kamu: Mengidam KFC Flaming Crunch jam 2 pagi

Wednesday, July 11

Mengidam KFC Flaming Crunch jam 2 pagi


dah rasa dah ayam kepsi yang baru ni?? kalau anda peminat kepsi
mesti dengan pantas dah rasa ayam kepsi flaming crunch ni kan?

2,3 minggu lepas balik dari ipoh (yang saya cite kene tahan polis tula)
kami singgah di kepsi kat medan gopeng tu untuk membeli sebucket ayam
untuk dibawa balik ke rumah mak mentua saya.. tapi sayang sekali,
kene tunggu lama la pulak sebab ayam tengah goreng lagi...

masa tu jam 1 pagi.. kami pun mengtakpekanlah pada cashier kepsi itu
lalu berlalu pergi ke kepsi batu gajah, perak pulak.. kira2 dalam setengah
jam perjalanan gitulah.. sampai di sana kami pun order.. nasib baik ada ayam..

sampai di rumah mentua jam 3 pagi lebih.. ada yang tak tidur lagi sebab
layan euro masa tu... kami pun layan jugaklah euro tu sambil makan ayam tadi..
"eh sedap plak ayam baru ni.. ingatkan tak sedap.. walaupun dah sejuk
tapi masih garing dan sedap pulak rasa pedasnya" kata saya dalam hati..
saya makan seketul je tu pun bahagian kepak je.. 

lepas tu.. tekak saya asyik terngiang-ngiang je rasa ayam flaming crunch ni..
sampaila saya rasa tak tahan lalu saya pun bersuara dengan cik asven...
"bang nanti kalau kita pegi pekan nak ayam kepsi boleh..? sedap la..
rasa tak puas pulak makan hari tu.. asyik teringat je kegaringan dan
kepedasan ayam tersebut" beliau mengiyakan aje...

jumaat yang lepas.. cik asven ajak saya ke kepsi.. untuk menunaikan
hasrat hati saya nak makan ayam kepsi tuh.. selesai menonton 
rancangan ulangan peberet kami iaitu Benci Bilang Cinta, jam dua pagi
kami pun bertolak ke teluk intan... kira2 20 minit je dari rumah...
sebab esoknya sabtu.. takde sekolah.. cik asven pun cuti.. 
kami pon buat rondaan malam la jadi kelawar kehkehkeh...

saya pun orderla macam menu kat atas tu.. ramai jugak orang datang 
ke kepsi tengah pagi buta tu.. yela hujung minggu barangkali..
awal bulan pulak tu.. ramai la datang makan tengah pagi tu...
yang pelik pulak.. kenapa saya makan tak sedap pulak macam
saya makan sebelum ni.. kurang pedas dan kurang garing...
frust pulak rasanya... tapi takpelah.. janji dapat makan.. tq cik laki...

selesai makan jam 3 pagi lebih.. maka kami pun pulang...
sampai rumah jam 4 pagi.. syok pulak jenjalan di tengah pagi buta itu..
suasana yang suram lagi menakutkan kami menyusuri kegelapan malam
yang kiri kanannya penuh dengan hutan belantara... nasib takde hantu...hihi









Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

10 2 ORANG KATA:

MizzTina said...

mujurla kfc..klu daging unta kan dh payah nk cri..

LiNda said...

hehe..ngidam eh. Tapi kan bert memang sedap la KFC baru tu. da 3 kali linda mkn, sdap btul

Masz Sidek said...

kfc baru ni baru sekali sy makan kak.. tu pun tak habis... sbb sy tak tahan pedas..hehehehe ;p

LiYa HaNiF :: said...

dulu ms akk ngandungkan qalesya pernah ngidam nak makan daging kangroo.. hahahaha

Wanieys said...

hihi nasib ngidam kfc jer....rajin betul g mkn kfc pepagi buta hihihi

Kak Izan said...

masih tengah berdua ie.. enjoylah life puas2.. nanti bila dah ada anak kena fikir keselesaan anak lak kan.. atau kena tunggu dia besar skit ..baru boleh enjoy 2 3 pagi nie.. hihihihi (dari pengalaman)..balik nie nak singgah kfc laa...terliur lak baca n3 nie.. :)

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

wah..2 pagi... kalau is dah xsanggup nak makan apa dah waktu tu... heheh

tapi masa pegnen mang apa2 saja leh jadikan.. is pun besa bangun tengah2 malam, lapaq.. incik hubby masakkan.. lapaq macam xmakan 100 hari... hehe

Lela_Dukj said...

nyum2..best yer/...

Huda said...

Alamak tengok kfc ni terus terliur tau, dan tadi lunch baru lepas makan.tq la pada blog awak ni sebab adanye entry ni la saya makan kfc tadi, hehe.

Cik Nur said...

Nur mkn sekali je, sedap..pedassss..!
kalau mkn kali kedua nanti tak tahulah rasa apa pula..harap2 sedaplah..hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...