Bukan Blog Kamu: Bert Mau Kawen - Episod 8

Friday, March 18

Bert Mau Kawen - Episod 8




aritu ader balik sane.. kebetulan kaki cedera parah plak
akibat tekanan perasaan oleh kepala lutut ku disebabkan
tekanannye beliau membawa kete manual di jalan yang jem serta jauh...


maka kami pon ke kelenet untuk buat rawatan serta
sekaligus membuat pemeriksaaan hiv
sebagai tuntutan skang ni kalo nak kawen..
nak wat cemana kan.. banyak tul prosedur nak kawen..
tu pasal ramai yang lari siam haha..
walopon banyak prosedur tapi fikirkan positif..
ader sebab diorang buat peraturan itu ini...
ikot sahajalah..nak wat cemana.. kalo tanak lari kat siam la yer...




memandangkan ini jer klenet kesihatan yang ader kat sini
maka kami pon singgahla..
memandangkan amey baru balik sekolah jam 3 petang
maka terpaksalah pegi kelenet waktu petang...
terhencot2 pegi kelenet kerna kepala lutut ku saket.....
adeehhh adehhh adehhh kateku dalam hati masatu..
aku?? tak koje la amik mc hehehee....




ohh untuk yang tak tau dan nak amik tahu..
beginilah rupa paras borang yang telah diberi untuk diconteng2
bukan untuk dilukis2 pula...
itu tidak bagus itu..


kelihatan lagi sosok2 tubuh sedang kusyuk dan tawaduk
menconteng seswatu di atas badan kertas tadi....
hati2 sungguh beliau mengisi agar tidak tersilap
isi nanti kene marah dgn cik misi..
hiii hiii hiii hiii


selamber gua mengambik gamba curi agar tak kene marah
tapi diriku silap... dia tetap tau perbuatam terkutuk aku itu...
lalu beliau menyaun aku dengan sinis sekali..
"aikkk sakit2 pon sibuk nak amik gamba jugak keerr??
aku pon mule la tersengeh2 macam kerang basi...





tibe le geleran aku plak ngisi borang..
sebab pennyer sebatang jer serta pengalas pon sebuah jer..
ececee menggunakan penjodoh bilangan secara berhemah nampaknye...


kendian.. aku pula diambil gamba curi dari belakang
meskipun hahkikatnye aku yang suruh amik gamba curi..
maka tidak terkutuklah perbuatan beliau itu kerna mengikut arahan aku..





setelah diconteng2 borang itu dengan setulus ikhlas hati...
maka segeralah beliau ke kaunter untuk mengsabmit dan
membayar pendaftaran untuk pemeriksaaan itu dengan mahal sekali..
apee daaa.. kelenet kerajaan pon mahal ker..
tader la mahal pon.. sengget jer... tacaye certengok bawah ni...





haaa betol kan sengget jer...
menandakan kita sudah bayar walopon sengget tapi resit itu penting
untuk membuktikan kita sudah bayar sebanyak sehengget!!!!!

haha bangge gilak dapat bayar sehengget!!!!




beliau menyaksikan diri aku sendiri dengan curi2...
aku memaling ke arah kemera tande cinta ku pada kemera lebih mendalam
hakikatnyer kemera jer yang tak cintakan aku..
tetapi beliau yang cintakan aku....
ohh ini dongeng apekah?? tapi dongeng benar..
maka janganlah anda gelimat mat mat....

kemera plak pakai kemera empon bimbit maka
tidaklah cantik maner pon hasil tangkapan itu....


setelah nama dipanggil... maka segeralah kami menjalankan
ujian test periksa HIV itu dengan raser tak takot langsung..
aper yang melucukan saat beliau di ketip untuk di ambil darahnye
terdengarlah bisikan nyaring seperti ini...

awwwwwwwwwww!!!! adehhh adeehhhhhh

begitulah bisikan kecil yang nyaring telah memecahkan
suasana sepi di klinik itu sambil ditertawakan oleh aku yang jahat ni..

ark ark ark macamtula aku gelak jahat....



akhirnya setelah ditunggu2 maka tibalah geleran kami
untuk mendapat pemeriksaan tuan doktor
dan mengoder hai obat hai obat mari beli obat..


selesai lah sudah untuk test hiv ini...
ingatkan susah la sangat rupanya senang jer
tapelu takot pon.. sakit sket jer macam kene geget semot jer...
satu hal lagi selesai sudaaaa...







tertinggal??
episod satu dua tiga empat lima enam tujuh




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

2 2 ORANG KATA:

cekelat daem said...

mcm tu lah apa yg aku rasa bert masa wat test hiv..tatut jugk masa MA tu cucuk jarum kat jari aku..hhehheheh

TWEETY BERT said...

hehhe mmg takotkan hehehhe.. tapi saya rilek jer sambil jerit adehhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...