Wednesday, January 16

TILAM BAYI : KEKABU ATAU SPAN BAGUS?




Ini adalah satu pertanyaan dari seorang teman kepada saya..
Setelah menjawab dengan penuh rasa konfiden sekali
lalu saya terfikir untuk jadikannya sebuah entry sekaligus
dapat juga berkongsi satu pengalaman baru untuk ibu2 muda..

Sebelum bersalin kami lakimini memilih set tilam kekabu
untuk keselesaan si comel dan ketahanlamaan tilam terbabit..
Selepas bersalin, kami ada terima hadiah tilam bayi pulak dah..
Alhamdulillah rezeki si Nawfal dapat tilam baru lagi nampaknya..
Senang je saya jawab.. sebab saya ada kedua-dua jenis tilam ni..

“Aku ada tilam kekabu dan span jugak.. tilam kekabu letak kat
dalam baby cot aje tak usung kemana-mana pun sebab berat dan
makan banyak ruang kalau nak bawak pergi mana2.. aku bawak
tilam span sebab mudah nak bawak kemana aje lagipun ia ringan dan
senang nak lipat masuk dalam beg.. so pilih la mana yang terbaik..”

tuje ceritanya.. hehe..

16 comments:

Mrs Velentine said...

hehehe...masa my anak2 kecik kat ruang tamu ada tilam..haha

PERMATABIRU said...

suka tilam kabu lagi..lebih soft and ringan..

- AZIE - said...

smpai skrg pk samada nak beli tilam kabu atau span..tilam kabu cantik2

Hudalatip said...

saya dulu ada tilam span tapi kali ni saya nak beli tilam kekabu..actually kalau tak beli pun takper tapi nak beli jugak, hehe

are_lin@yu said...

kira dua2 blh gunakan.hehe

Nisah Idham said...

akak pilih tilam kekabu. yang original. sebab lambat nak kempes hehe

Anonymous said...

tilam kabu kot lebih bagus for KA lah!

Miss N™ said...

kekabu lagi baik untu baby...
tapi span buat untuk jalan2 je laa...

Qhaifa Nur said...

suka kekabu...sejuk saja bila tido..

mayangbakingmadness said...

ada dua2 gak tapi kekabu tahan lama.. masih lagi simpan tilam kekabu anak pertama (10 thn) yg span entah kemana dah...

Cik Rose said...

Pilih yang terbaik ye. Sebenarnya dua dua pun ok .

Cik Rose said...

Pilih yang terbaik ye. Sebenarnya dua dua pun ok .

Unknown said...

akak guna yg span je..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

kira iku mana yang sesuai la hihihi

Cikrosecute said...

betul tue..tilam kekabu berat...tilam span senang nak bawak..

Unknown said...

Say ada jual tilam kekabu.. sila follow ig sy baby_umyra_pillow

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...