Bukan Blog Kamu: Ingat Lagi Tak? : GULA-GULA GETAH

Tuesday, January 22

Ingat Lagi Tak? : GULA-GULA GETAH



Gula-gula getah jenis yang macam ini la...
rasanya liat macam pemadam dan manis macam gula..
biasanya dijual dengan harga 10 sen untuk 3 bijik itu..
ada lagi ke jual zaman sekarang ni? tak jumpe dah pun?

Sekarang ni nak makan ape2 bende yang bergetah
tersangat la takut.. takut ada unsur2 dari babi vavi...
zaman sekarang ni tader vavi tak sedap.. lagi kenyal lagi sedap..
semua makanan hendak divavikannya...hati2 lah ye!



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

20 2 ORANG KATA:

Rai Ourkizuna said...

kan..macam2 sungguh.. sampai konfius jadinya kita ni..

Nurulhuda Abdul Latip said...

aah la dulu2 pernahlah makan tapi sekarang tak lagi...

are_lin@yu said...

eh lma la xnpk gula2 ni..

Qhaifa Nur said...

anak-anak akak memang suka makan yang ini...
tapi akak yang tak suka sebab suka telan ya juga..buang merata-rata ya juga...
dan sekarang makan sikit simpan dlm frezer bagi sejuk.....

Nazayiena Ayiena said...

Gula2 getah nie dr kecik spi skrg masih ada jual.

MizzTina said...

dri dulu pun mmg xsuke mkn mende tu..

Masya said...

susah nak jumpe sekarang ni...

lelamaisara said...

memang susah nak jumpe sekarang gegula ni...

Kakzakie said...

Kakak rasa ada lagilah Bert. Tapi dua jual amsuk kotak kecik, harga kakak tak tahulah sebab macam nampak anak kakak kunyah...

Mrs Lurve said...

hahaha..ingat2...pernah mkn dulu nie

ros_reeza said...

mestilah ingat :) hihi.. selalu beli ni time kecik kecik dulu..

Nisah Idham said...

ingat sangat..
heehe terimbas zaman akak kecik2 dulu..
kalau pergi kedai mesti singgam (chewing gum) ni.. dulu x pandai sebut chewing gum hehhe

Kesuma Angsana said...

wah... dulu2 mmg feveret giler ni

Pen Biru said...

ni memang feveret sy msa skolah rendah dulu..senaman muka

LiNda said...

mcm da lame je x jupe gula2 getah ni...dlu mak selalu pesan jgn smpai tertelan getah tu sbb nnti terbelit dlm perut..haha

Cik Nur said...

ingatt..!
Sedap kot gula2 getah ni....
boleh buat belon besar2..hihih

ct kektus said...

hahaa.
kite selalu beli gula getah ni.sebab murah kan. beli 20sen dapat 6biji dah. :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

dulu2 selalu kunyah gula2 ni hehe

nik ros said...

pernah dengar gak.coklat2 zaman dulu ada yg di letak gelatin vavi.semua benda pun nak letak vavi kan

Che Rosliza Che Mat said...

pasti ku ingat kikiki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...