Bukan Blog Kamu: Cara-cara menangkap LIPAS TERBANG

Thursday, January 17

Cara-cara menangkap LIPAS TERBANG



Khas buat peminat kipas lipas atau pembenci lipas..
Dengan ini saya akan dedahkan satu rahsia cara-cara untuk
menangkap lipas terbang.. baiklah.. begini cara2nya…

Pertama:
Gunakan jala ikan untuk menangkap lipas2 tersebut
sehingga mereka lemas dalam pelukan jala tersebut…
akhirnya tewas lalu tak boleh terbang jauh lagi….

Kedua:
Gunakan lastik untuk menembak mereka dengan
bertujuan untuk mematah sayap mereka agar tidak lagi boleh
terbang lalu menggunakan khidmat kaki sahaja seperti lipas kudung..

Ketiga:
Gunakan mangkuk hayun untuk menghayun kepada lipas itu..
sehingga beliau terperangkap dengan padanmukenye lalu
bunuh sajer dengan ridsek atau seltok ker untuk
mematikan mereka dengan cara yang paling sopan
berbanding dengan memijak beliau sehingga leper…

Kesimpulan:
Mereka itu binatang berbau dan kotor serta menggelikan…
Sembur sahaja dengan racun serangga lalu mati.. Kemaslah rumah 
anda supaya lipas tidak lagi datang berkunjung membuat pesta menuai
lalu merosakkan makanan atau pakaian anda… selesai masalah!

Tapelu la anda membela lipas kerna tidak memberi sebarang faedah 
seperti boleh menangkap tikus, meragut rumput di halaman rumah
 mahupon berlawak jenaka macam jozan sehingga kita tertawa gelihati…

sekian...........


terjawab sudah segala persoalan pencarik maklumat ini kan?


Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

18 2 ORANG KATA:

are_lin@yu said...

nk goreng lipas ke nk tgkp tu..cek tak mo..haha

Qhaifa Nur said...

akak dgn lipas berani sikit he..he...kalau anak2 jerit2 takut...

cara utk tangkap lipas ni bagus BERT he..he..

nik ros said...

ada jugak yg cari maklumat sal tangkap lipas yea..hehe

eiela said...

huhu ada jugak yang cari pasal tuh ye. btw sy takut lipas beso, nampak lipas jerit dan lari. kalau yg kecik tuh saya ridsect je smpai pening dan pkul smpai mati. haha manusia kejam

Rai Ourkizuna said...

apa jenis aktiviti la ni kan.. hahaha..

Anis Nisa said...

kucing nisa penangkap lipas yg cekap..hihi...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

lipas bleh gagah lagi hehehe

MizzTina said...

sy xgeli dgn lipas...lbh geli akan cicak.. yekkkk

Cik Nur said...

ahahahaha..lawak betoi!.
rupanya ada yg cari pasal tu dekat blog ni..

tapi lipas mmg busuk dah kotorrr..!
eeee..!

Geli..!

Kakzakie said...

Kalau kakak nak aim masa nak melastik pun dah takut macam mana nak kena?

Nisah Idham said...

akak sangat bertuah selepas kehadiran anak-anak bulus akak yang shomel & ramai. kerana , merekalah yang sentiasa menjadikan lipas2 tersebut seperti bola. makanya akan jadilah ruang tamu sebagai "padang bola" . mereka akan berhenti mengejar lipas setelah lipas tersebut tidak bernyawa lagi . ?? hasilnya . perlulah akak mop satu rumah, segali gus bawak mereka masuk bilik mandi... hehehhe

ros_reeza said...

hahhaha.. lawaklah akak ni.. siap bagi tutorial gitu...

lelamaisara said...

hahaha...lawak la bert ni...
lipas memang bau bosok kan.....hohoooo

Cho Zila said...

mula akak kata apakah ceritanyer ni.. ooo paham kenapaler dibuatnyer entry ini... kah!! kah!! kah!!

Che Rosliza Che Mat said...

kikiki...akak tak suka lipas terbang...geli..

Kesuma Angsana said...

he he ada cara juga ye

LiYa HaNiF :: said...

sementara nk menjala lipas dah terbang hehe

ct kektus said...

nasib baik kite bukan penggeli lipas. kadang2 hentak je guna penyapu.

tapi kalau kite rasa kesian, kite masuk dalam plastik ikat kuat2 biar ia mati sendiri. hihii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...