Bukan Blog Kamu: BAHANA MENABUNG...

Thursday, January 10

BAHANA MENABUNG...




Gilaak tajuk tak menahan... jangan marah.. nanti kene jual.. lalala..
Saya suka mengumpul.. kalau dulu suka kumpul setem..
Kumpul sticker.. kumpul keychain.. sekarang ni suke kumpul
anak plak.. hihi.. bukan2.. kumpul duit syiling atau lebih
dikenali dengan nama mesranya menabung laaa~

Tabung pun ada 2 kategori.. satunya yang jelasss banget..
satu lagi tak berapa nak nampak... tabung pilihan saya
semestinya................. yang jelassssssssss laaa... kenapa??

Sebab... bila kita ada tabung yang jelas nampak duit di dalamnya
semangat untuk memenuhkan tabung tu sangat lah tinggi..
Berbanding kalau tabung yang gelap gulita dan tak nampak..
Mesti hati tu tertanya2 berapa dah jumlah tabung ni ya..
Sikit-sikit nak cek je.. sikit-sikit nak tau berapa ada kat dalam..

Maka dengan ini, menabunglah untuk kesesakan di saat
wang akan diperlukan di saat kecemasan dan kebuluran haha..

Tuan blog : Menanti duit tabung nuffnang yang telah ditabung
selama 2 tahun lebih itu dengan penuh kesabaran dan kekusyukkan




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

21 2 ORANG KATA:

Masya said...

samalah suka menabung syiling juga.. tp tu lah kat rumah amir dgn ayah mmg dah ada tbg.. jadi saya punyer ltk kat opis jer hihihihi.. dlm laci... senang.. dah penuh terus bank-in

Mrs Lurve said...

ada jgk tabung nie kat umah, hubby azie punya semangatnya..siap wat tabung asing2 lagi utk syiling 10sen, 20sen dan 50sen..bygkanlah..wat penuh rak jer hehehehe

Kakzakie said...

Rumah kakak masing-masing ada tabung. kakak pun ada juga tau Bert. Kakak guna bekas beli jam anak - transparent so boleh nampak macam Bert kata bila nampak bertambah suka hihi... macam budak kecik kita ni kan:)

Nurulhuda Abdul Latip said...

kita pun sama jugak..tapi anak2 akak la memang menabung..Kalau akak jumpa duit sepah2 pun akak terus masukkan dalam tabung. Tapi memang betul tabung yang jelas memang menambahkan semangat kan.

Norhaizan hakim said...

Kak zan pun menabung duit syiling juga tapi utk diberikan semula kpd anak sebagai belanja sekolah (duit syiling sebagai bekalan sekiranya mereka perlu menelefon ibu/ayah)

MizzTina said...

tabung sy adalah tabung haji.. hehehe

lelamaisara said...

tabung nuffnang saya tak pernah beranak pinak..hahhahaha...

are_lin@yu said...

wahhh pasni boleh isi dalam bank nawfal lah.hihi

(Lizz) http://www.mummycute.com/ said...

tabung transparent memang best nampak duitnyer tu banyak ke sikit kan...

anak2 ai suka tabung angry bird..

waa lamanyer menabung kat nuffnang tu...

L said...

hehe. simpan anak? huu lawakla akak.. keh3.. bagus la boleh simpan duit.. huu

Qhaifa Nur said...

dulu2 mmg rajin menabung...
lepas ni kena menabung semula...
samalah kita ..tengah tunggu tabung nuffnang pula ha..ha..

Che Rosliza Che Mat said...

Menabung amalan yg mulia...eloklah tue bert hihihi

Cik Nur said...

wahhh...bila cash out..?
selalunya makan masa 5 minggu...
sabar yee.. :)

Cho Zila said...

tajuk dasat... menabung ni best tapi bila dah sesaktu keluarkan alahai cepatjer habis..

ct kektus said...

kaka. kite kalau tabung yg jelas tuu lagi berpotensi untuk korek selalu. maka perlulah pilih yg gelap gelita tuu. hehee

LiNda said...

same...linda pun menabung, dah penuh dui syiling dlm tabung. menabung la selagi bleh kan :)

ros_reeza said...

sabar menanti ye :)

Ros memang suka menabung duit syiling :)

nik ros said...

nik suka manabung duit syiling.penah sampai rm 700.hehe

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

bagus amalan menabung ni bert hihihihi

Fieda Rafli said...

budak2 ni kt umah ni pun menabung..alhamdulillah..

Kesuma Angsana said...

amalan menabung mmg sgt2 bagus !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...