Bukan Blog Kamu: NESTUM 3 RASA... hahaha

Monday, October 8

NESTUM 3 RASA... hahaha



Setiap kali kalau saya tengok nestum mesti rase nak gelak..
sebab saya ader cerita benaar2 terjadi pasal nestum ni....
terdengar sebuah dialog antara ibu dan anak secara live...
dengan pantas saya tergelak2 akibat salah paham itu....
lebih kurang gini lah ceritanya.. hehe



Emak :  Rozaimie, (bukan nama sebenar) kamu nak minum?

Anak : boleh jugak mak...

Emak : kamu nak minum aper? boleh mak buatkan...

Anak : Tak kisah la mak... ape2 pon boleh...

Emak : Mak buatkan nestum 3 rase boleh?

Anak : Nestum 3 rase?? dah macam siakap 3 rase plak. air ape tu?

Emak : Ni nestum ni cakap 3... 3 rase la kan...??!

Anak : (tersengih2) bukan nestum 3 rase tapi nestum 3 in 1 la mak..

Emak : ooo.. ingatkan nestum 3 rasa...



Saya : hehehehehe gelak teresak2 dalam hati.... 



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

15 2 ORANG KATA:

:: Mrs.Eady :: said...

kehkehkekhekh....ingt ikan je 3 rasa!

eMMe said...

hahaha... 3 in 1 tu kalo dlm bahasa Melayunye 3 rasa kan..betol la tu, hehehe...

Pokok Manggis Depan Rumah said...

nestum 3 rasa.. mesti anak-anak suka ni..

Kesuma Angsana said...

he he tumpang gelak

Kakzakie said...

Oklah tu Bert 3 rasa lemak+manis+tawar hihi...

Rai Ourkizuna said...

ahaha..semua gara2 siakap tiga rasa kan..hmm..

Qhaifa Nur said...

salah cakap bahaya juga he..he..

LiNda said...

hehehe..nestum 3 rasa. rasa bersalah pun ade :)

Cho Zila said...

ingatkan nestum keluarkan prdoduk baru... akak tertipu....

♥ ROS ♥ said...

Hmm 3rasa selalunya masam manis tu klu bg ros... Hehhehe... Maaf yer lma xjenguk blog bert.. Ros sibuk berpantang :p

lelamaisara said...

hehhehe..boleh la jugak tu bert...pandai gak mak tu...:)

Cik Nur said...

hehehehe...mula2 ingtkan betullah ade nestum 3 rasa..rupa2nya nestum 3 in 1..hihihi

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

hahahaha...klu nestum tu 3 rasa jd cm mana la rasa dia kan

Che Rosliza Che mat said...

kikiki...kelakarlah pulak....baru first time dengar....nestum 3 rasa...

ros_reeza said...

hihihi,, lucu :)
nestum 3 rasa @ 3 in 1, Ros tak berapa gemar,,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...