Bukan Blog Kamu: Jadi pelanggan pun kene marah...

Wednesday, October 3

Jadi pelanggan pun kene marah...





Pada suatu masa dulu sewaktu saya sedang mengusha2 barang 
dalam kedai Guardian, tiba2 saya disape oleh seorang wanita
 agak tua berbangsa india barangkali dan berwajah agak bengis sekali...
Sedang enak beliau jalan2 carik barang dan saya juga sedang mencarik
 barang sambil termenung ke arah barang yang sedang saya usha.. tiba2..

"hello miss.. boleh saya tanya produk ........... kat maner?? "
tanya beliau dengan garang pada saya.. "entah tak tau maner letak"
 jawab saya pulak acuh tak acuh sebab sibuk usha barang..
"aikk.. macamana awak boleh taktau..??" katenyer dengan 
sungguh bengis dihiasi dengan mekap tebal di wajah tuanya....
"ntah maner la saya tau" jawab saya lagi dengan muke poyo plak...

pastu dia sambung marah saya lagi...
"awak sebagai pekerja mesti tau!!!! mana boleh tak tau!!
ni kedai awak!! saper manager awak!! saya nak jumpe!!!"



amboiiii marah2 saya  tak tentu pasal pulak dah...
"hai maner la saya tau barang tu.. saya bukannyer keje sini!!!"
saya jawab dengan lemah lembut sambil berwajah bengis sekali....

Pastu dia tengok saya pakai baju biasa dia pon blah sambil kate
" oo sori.. awak berdiri jer kat sini saya ingat awak pekerja"
sambil pandang saya atas bawah dan baru perasan
saya bukan pakai baju kale oren sepertimana staff Guardian....

Haiyya.. saya berdiri sebab termenung tengok barang
apa saya nak beli.. bajet saya berdiri peratikan dia agaknyer!!
dah malu dia terus blah pegi blakang.. langsung tak pandang dah2..

Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

26 2 ORANG KATA:

:: Mrs.Eady :: said...

haiyaaa..ini mcm org pun ada kaaa??

My Little Diary said...

hehehee..... kelakar pun ada jugak
tapi sabar ye, begitu ler ragam manusia. macam2 kita bole jumpa

LiNda said...

teruknye la, tu la lain kali jage budi bahasa n tengok betul2. ishhh.,.pantang betul linda orang mcm tu

are_lin@yu said...

tula terjah orng mcm tu ja..kn dh salah..hehe

tqahmisdar said...

takde adab namanya org tu..cakap elok2 kan bagus.. =)

eMMe said...

hahaha...
Biasa la manusia, kalo nak marah,
tak tgk tempat.. pakai marah je..
nasib baik, sowang sejuk, sowang panas, takla perang besar kat situ kan.. hehehe..

MizzTina said...

sian kena mrh.. klu sy, dh tentu org tu kena mrh blik..hahaha.. tp pernah la dl, berdiri kt kiosk yg bebyk tu tunggu my bf beli apa tah.. tetiba dtg sorang guy tanya, "harga ni berapa".. sy pun terpinga² trus ckp harga dia.. ahahahah

Huda said...

Suka2 je dia marah awak gitu kan..Takde bahasa..sungguhpun nak tanya, tanya la ngan sopan..

Mrs Lurve said...

org mcm nie kan...kasi naik angin je, azie yg baca nie pun rasa temper trus

Kak Izan said...

hahahahha... kelako giler... tu laa..cakap siang pandang2... :D

QA's ~ mamapapa said...

ahahah!!!menyampah betuk=l bila jd mcm nikn..pernah gak org igt saya the promoter or salesgirl :(

permatabiru said...

kdg2 selalu juga jadi mangsa seperti tu..buat xtahu aje..hehe

Kesuma Angsana said...

mcm2 peel manusia ni kan!

dwaty said...

ekekeke.... saya pun selalu kena... dan biasanya kedai itu adalah kedai kain@tudung... hehehe

Rai Ourkizuna said...

camtu pon ada..ishk ishk..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

hehehe.. selalu juga kene mcm ni..
dan selalu tanya kat salah org juga..
ingatkan pekerja.. rupanya2 pelanggan jugak..kikiki..

Cik Nur said...

alahaii..nape tak hempok je sekali..geram lak nur rasa..!

Sue PeLik said...

tak suka. tensen kan??? bukannya tak leh nak tanya elok2. hurm..sis kira memang leh sabar lagi tuh. huhuhu. kalau sue tak tau laaa huhuhu. tak leh nak kawal. baca entry pun ase cm nak marah jer huhuhu

Qhaifa Nur said...

sebenarnya x tahu mana pelanggan atau jurujual sebab pakaian kita dgn mereka sama....
kalau saya angin juga kena sergah begitu.....

ros_reeza said...

memang kadang2 terjadi.. Ros penah alami jugak tapi kat kedai jual tudung.. Siap tanya harga pastu nak mintak kurang.. huhu.. malu den...

puan.mila said...

haha..lawaknya..tula lama sgt duk tilik brg..hehe..org tu pun xkn xtau mna pmbeli ngn pkerja..haishh

lupekanje said...

mesti org itu tersgt malu sbb salah orang. :)

Blog Walking kat sini..nice blog.

Everything's Everythings said...

Orang tak berbudi bahasa ni lmbat laun dia juga yg malu kan? ;P
tak boleh nk ckp elok2 pula tu =.="

pernah terjadi juga mcm ni tpi terus je ckp saya bukan pekerja xD

ieda said...

aikkkk kita lak kena marah !
adehhh .. sib baikk akak x pernah kena macam nie huhuhu

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

hahaha sekali dia tesilap daaaaa

Che Rosliza Che mat said...

Kikiki....kesian bert kena marah....apalah makcik tue...tak tilik dulu ke?...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...