Bukan Blog Kamu: Segmen Teringat : hobi mengumpul setem

Monday, December 13

Segmen Teringat : hobi mengumpul setem

Dulu masa kecik-kecik kalo cikgu tanye…

Aper hobi kamu?

Mesti aku cakap..

Hobi saya membaca, mengumpul setem serta bersukan..

Perghh.. jawapan nak poyo..

Blahh laaa kamu! Hahaha..






Konon2 bleh menjana minda serta sihat tubuh badan..

Walau hakikatnyer hobi-hobi itu dilakukan masa

Dah tak tau nak buat aper serta bosan yang hamat sangat..

Hakikatnyer.. hobi yang sebenar..

“main dengan kawan2 serta dengar radio”

Nak mampos kalo cakap dengan cikgu jawapan sebenar..

Mau kene ceramah sari suntuk..

Kew kew kew kew…



Tapi kisah benar-benar terjadi ni…

Hobi aku memang ngumpul setem…

Hmm maner la pergi mereka semua yer…

Album tu rasenyer ader lagi…

Harus aku korek2 gobok aku kat kampong…






Aper yang buat aku teringat serta tetiba nak wat segmen teringat…

Salah satu keje yang aku buat kat opis ni ialah bukak surat…

So hari2 aku tengok setem..maka secara otometik

Aku teringat dolu2 pantang tengok surat..

Mesti aku tengok setem dia…kalo cantik unik serta menarik

Mesti aku grab dlu.. yeahh!



Yang paling aku suker sekali..

Masa zaman aku tu kebetulan abang aku belajar di india

So setem dari india memang banyaklah..

Dialah pendorong aku ngumpul setem ni..

Disamping beliau banyak mengepos setem2 dari merata tempat..

Ohh manerla setem2 tu… rindu plak rasenyer…





Ader lagi ker yang kumpul setem?

Zaman skang kan org suker main facebook?

Mesti dah jarang kan.. album2 setem mesti tak berapa laku..

Siyan penjual2 serta pengeluar buku setem haha..

Korang buat buku lain laa.. org ramai asyik main muke buku jer…



Aper pun hobi ngumpul setem ni seronok jugak…

Macam Nampak tak berfaedah tapi senanyer banyak pekdahnyer..

Pekdahnyer aper??



Kumpul setem sebagai hobi..

Sebagai aktiviti di masa lapang..

Main facebook bukannyer hobi…

Tapi aktiviti buang masa lapang…


Hahahaha…




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

2 2 ORANG KATA:

nurazzah8 said...

salam ziarah dan salam perkenalan,

hobi akak dulu mengumpul setem, sekarang anak2 pula suka kumpul setem...

http://nurazzah8.blogspot.com/2009/02/setem.html

kak azzah8
http://nurazzah8.blogspot.com/

TWEETY BERT said...

ohh yeke.. bes kan kumpul setem hehe.. turun plak pader anak2 yerh.. bagus2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...