Bukan Blog Kamu: Restoran Seafood tapi tak makan seafood

Thursday, December 9

Restoran Seafood tapi tak makan seafood

Suatu malam yang dingin lagi hujan yang tidak lebat

Cuma renyai-renyai sahaja dimana kami mahukan

Ketenangan dari kesibukan kota metropolitan



Wahh… macam cerpen la pulokk!!



Maka kami telah menjelajah ke port kelang untuk

Mengisi perot yang bleh tahan laparnya sambil menghirup udara laut

Alam yang tak pasti segar ker tak….tiada plak 2 alam disitu…



Wahh macam cerplen lagi lah… wahhh!!



Kami singgah di restoran seafood tuuuuuuuuuttt…

Hmmm bleh tahan ramai juga umat-umat yang lapar di ketika itu…

Dah pastinya kedai makan mestilah datang dalam keadaan lapar…

Andaikate mereka kenyang mesti mereka takd atang situ barangkali..


Wahh tak sangka lah macam cerpen nih… wahhh!!




gambar pelanggan yang tidak mahu dikenal pasti..
maka seba itu gamba separuh jalan..
huh.. saper plak minah senget itu!!





Setelah memilih port di tepi laut..

Maka kami pon mengode makanan…

Mula2 mau makan siput.. tapi tade…

Akak pelayang tu bilang.. seafood ader la…

Tapi kene pilih sendiri di tempat makanan laut tu

Diletakkan di satu ruangan…

Agak jauh dari tempat duduk kami…..



Alaaaa malasss plakk nak bangun!

Ode nasik goreng jer bleh tak??

Akk tu bilang boleh…

Bila aku mintak NASIK GORENG SEAFOOD

Akk tu bagitau dengan penuh muke kerek serta eksen…

“nasik goreng kampong ngan cina jer ader”



Hek ele…

Oklah nasik goreng kampong jer la kak dua yerh..

Telur mata pon 2 yerh.. air kelapa pon 2 jugak…



Aikk. Tak macam cerpen plak dahh!!



Apabila makanan sampai dengan kecewanyer aku

Apabila disajikan dengan nasik goreng kicap yang ditaburnya

Dengan ikan bilis goreng lemau yang espayet…



Hmm..

Aku memang cerewet bab2 makan nih..

Nak jer aku saun..

Sya oder nasik goreng kampong bukan nasik goreng kicap..

Bila oder telur mata dibaginya plak telur dadar..

Sungguh pekak badak melampau kakak itu!!



Aku pon peras.. makan tak lalu..

Hilang sudah selera makan ku..

Cacing-cacing dalam perut pon ajak merajukk….

Hmm






disinilah tempat kejadian yang tidak akan berulang kembali!!
opsss takleh kasik gamba penuh.. nanti ada yang tau hihihihihi




Aku makan sket jer.. lebihnya aku kasik amey makan..

Siyan beliau dapat tunang yang cerewet gilakk bab makan2 nih…

Ader orang mungkin makan jer la kan..

Aku?? Sorila beb!!



Banyak kali dah..

Kalo aku oder lain tapi orang tu kasik lain..

Mesti aku tak makan… lantak la aper mereka kata….

Bia lapa tape.. huh.. belagak jer bunyinyer kan.. haha pocoyo sungguh!



Aisehh.. mane ayat cerpen2 tadik…



Selesai kami melantak..

Maka kami pun mau pulang..

Tatkala membayar makanan tadi..

Aku pandang slek jerk at akk yang bertindak sebagai juruwang itu…



Ok sumer skali RM17.00

Perghhh!! Nasik goreng kampong ngan telur patu air kelapa

Nilainyer sebanyak itu??

Tak berbaloinya lahai…



Akak yang nertindak sebagai juruwang it upon dok sengeh2 maut ngan aku…

Aku??

Dengan penuh tajam serta aku kasik jelingan maut pada akak itu..

Menyampah!!

Seribu kali dia menyampah ngan aku sebab dia senyum aku tak layan…

Sungguh kejam aku ini.. jangan kawan dengan diri sendiri…



Oh itulah yang terakhir kami datang…

Seperkara lagi.. kedai makan tu biasa2 jer..

Sangat tak puas hati dengan layanan mereka serta harga yang mengarut..

Kalo nasik goreng itu diselitkan dengan cebisan udang, daging mahupun daging ker..

Bleh la terima.. tapi nasik goreng kicap kosong yang masin..!!

Ohh nehi nehi nehi… takleh terima dengan tekak….




Macam biasa bila habis rungutan. Ader sebuah pantun untuk aku kasik..



Makan nasik goreng kampong kicap

Tade daging mahupun ayam

Tanak lagi pegi sebab tak sedap

Sebab tade daging mahupun ayam..





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

4 2 ORANG KATA:

hamzah ian said...

gua elergik seafood

hamzah ian said...

gua elergik seafood

Cik Ila said...

salam perkenalan..CIk Ila follow blog :)..follower ke 100..

- F i D - said...

den tau tompek nih..mmg tau sgt2 :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...