Bukan Blog Kamu: Hatiku Hatimu Bertaut..

Friday, September 7

Hatiku Hatimu Bertaut..

Secara ringkasnya, saya berkenalan dengan kekasih hati ini 
pada June tahun 2002 bertempat di Uitm Sri Iskandar Perak..
Berkenalan secara tak sengaja apabila kami bertembung di satu 
kaki lima sebuah bangunan kuliah baru di sana..

Saya diganggu oleh beliau apabila beliau menghalang laluan saya..
mana aci.. beliau berjalan secara berjemaah bersama rakan taulan..
saya pulak jalan sorang2 kerana baru pulang dari kafeteria..
Pada mulanya saya agak marah kerana terganggu oleh penganggu itu..
tapi bila saya merenung tajam ke arah beliau dan beliau terus 
memohon ampun dan mahap terus hati jadi cairrr.. hakhakhak..

zaman mode-mode dulu

Tiba2 hati jadi lain macam... oh cinta pandang pertama kah itu?
terus saya melemparkan senyuman bajet manis kepada beliau
tanda saya memaafkan beliau akibat gangguan tadi...
tapi bila kami bukak balik kisah ini, rupanya dia dah kenal saya dulu
sebab tu bila pertama kali terserempak tu dia cuba ganggu kehkehkeh..

hati tertanya2 dan tercari2 siapakah gerangan jejaka yang menganggu
saya itu.. tapi saya cam sangat rakan taulan beliau cuma dia je saya
tak kenal.. teringin pulak nak kenal beliau lebih lanjut *tetibe*

Semenjak kejadian itu, kami kerapkali terserempak di dalam Uitm itu..
di dalam library, di kafeteria, kelas, kaki lima, dalam bas,
mahupun di tepi jalan.. asyik2 terserempak je.. haha...
bila dah bercenta nak terserempak pun payah.. oh peliknya!

Akhirnya kami pun berkawan dalam tempoh 6 bulan gitu...
berhubung melalui hempon bimbit dan tak kurang jugak pakai surat..
(ada lagi surat saya simpan kalau rajin boleh buat entry nanti hehe)
tapi kami tak pernah berdating pun.. sehinggalah satu masa kami 
nekad untuk bertemu di cafe aje tupun saya dan dia ajak 2 peneman..

Bertunang   5  June  2010

Semenjak dari itu, kami terus berkawan dan bercenta la sekali kot
sehingga 7 tahun sebelum kami diikat tali pertunangan pada 
June jugak tahun 2010 sebelum beliau sambung DPLI di UPSI..
Dugaan? mana pernah sebuah hubungan tu takde dugaan..
mesti ada kan? Tapi semuanya kami tempuh dengan cekal hati..
Banyak kenangan susah dan senang kami bersama biarlah jadi
memori terindah buat kami berdua.. yang baik kami kekalkan..
yang jelek kami tinggalkan demi sebuah perhubungan...


saat dinikahkan 30 April 2011

Hampir setahun berlalu maka kami diijabkabulkan pula pada April 2011
dalam suasana yang meriah dan harmoni sekali.. Biarpun dugaan
semasa bertunang pon boleh tahan hebatnya hoho.. ala biasala tu..

dua-dua makin tembam hewhewhew

9 Bulan menanti akhirnya saya disahkan mengandung...
Gembira bukan kepalang lagi.. syukur pada Illahi dengan kurniaanNya..
Insyallah bulan depan saya akan melahirkan zuriat sulung kami..
Semoga urusan kami dipermudahkan dan berharap
semoga hubungan kami terus bahagia hingga ke Sorga

Sedikt ucapan ringkas untuk si suami.. Amirul Khairudin...

Sembilan tahun kumengenalimu tau tak!!..
Cintaku tak pernah pudar macam kain cadar pudar..
Cinta yang dimetrai bersama ku genggam sekuat-kuatnya..
Biarpun ia dilanggar badai... cinta itu tetap utuh sekali dalam hati ni ha...

Ku bertuah mengenali insan seganjilmu itu...
Satu dalam million, billion, trilion, pavillion...
Cinta yang berlandaskan keikhlasan dan kejujuran akan lebih bahagia..
Moga hubungan kita kekal abadi hingga ke sorga..

Bertakhta di seluruh jiwa dan bakul ragaku hanya dirimu satu....
Berpaut di hatiku, dadaku hanya kamu yang jitu....
Tak sempurna dengan cemerlangnya hidupku tanpa kamu..
Ingin terus berdua-duaan bersama kecapi bahagia selamanya...


Harap maklum.. ini adalah entry untuk saya menjoinkan diri 
dari blog CHEQNA.. Sila joinkan diri jika anda berminat..
contest ini berlarutan sehingga 10 September ini.. cepat!
ada hadiah menarik sedang menanti... hehe...
jangan marah ye kalau terjiwang over pulak.. heh heh heh


Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

21 2 ORANG KATA:

Cik Asma BLuppy said...

pewittttt.........!
gud luck akak!

cweet pinky said...

cweet cgt XD

Kak Izan said...

Tahniah BERT n Hubby.. semoga berkekalan hingga ke syurga.. :D

♥ ROS ♥ said...

Mcm citer industan lah... Hihihi :) suka...

**salam pkenalan...

are_lin@yu said...

lamanya..tula kalau jodoh tak kemana kan..hihi..dear kahwin umur berapa?moga terus bahagia ya ;-)

Kesuma Angsana said...

sweetnyer !

Mrs Lurve said...

romantiknya! gud luck dear

Kakzakie said...

Bravo!! sukalah kakak baca N3 ini Bert & Amey. Moga berjaya dalam contest ini

Tak lupa terus bahagia dan tunggu yg tak lama lagi menjadi penyeri tu:)

MizzTina said...

alololo...suwitnya!!!



btw, cntik baju tunang tu

Cik Nur said...

Moga berbahagia sampai Jannah..! Amin..!

eMMe said...

gud luck..
hope ade luck baby n mummy Bert
akak pun nak join, tertarik sgt kontes cheqna buat ni, hehehe...

msredcheesecake said...

sweet lah... hehe moga hubungan berkekalan n good luck untuk kontes

LiYa HaNiF :: said...

hamboi... sweetnye...

ehh uitm sri iskandar ambik kos apa?

fara said...

so sweet :)
smoga bahgia smpi akhir hayat!

Masz Sidek said...

sweetnye kak.... senyum sya baca entry akak ni...

good luck kak...

Rai said...

waahh..dari mata turun ke hati kata orang..hehehe..

alamak..teringin nak join..tapi saya malu nak tulis ala ala romantik gitu T_T

anyway..gudluck bert!

Azian Elias said...

salam kenal..

so sweet.. akak lak tunggu almost 10 years baru dapat kawin. now almost 19 years bersama.

Ayu Iman said...

sweetnya akk bert..kenangan yg manis dan beruntung dpt hapy family:)

lelamaisara said...

sweeet nye...mengimbau kenangan ye bert...

Pn. Sheila@CC said...

wah... mmh sweet... syok gak contest ni... nak join ler... hehe

LiNda said...

Sweetnye bert..oh,bert pangkat akk la kn pd linda.hihi..semoga jodoh bert n hubby dipnjgkn hingga ke akhir hayat.x sbar nk tgok baby comel bert. Gud luck bert dlm contest..;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...