Bukan Blog Kamu: Tak suka dia sebab gedik.. Tapi sekarang kene sukelah!

Saturday, July 11

Tak suka dia sebab gedik.. Tapi sekarang kene sukelah!




ok panjang pulak tajuk potpetpotpet arini..
yup.. sejak azali memang saya tak suka dia..
jangan tanya kenapa siapa dan bagaimana..
pujuk la cemana pun saya memang tak suka dia..
mencikk mencikk mencikkk...!!

ni ko tengok sape ada kat atas ni....??
R kan.. dia bukannya manusia mahupun binatang..
tapi dia adalah sejenis huruf di dalam abjad...

ya.. dia lah makhluknya yang saya maksudkan..
huruf R.. saya tak suka dia.. sebab susah sangat nak sebut..
sebutan yang betul ARR kan.. kalu sy sebut bunyi ARGG..

yaa tapi itu dulu masa budak2.. pelat huruf R ni...
dan kalau nak sebut betul akan jadi ARRRRRR..
saya sebut huruf ni bunyi agak gedik sikit..

sebab tula adik saya nama dia NURUL saya
sebut dulu nuwoi.. sebab tak reti sebut R dengan betul..
di mana2 kalau saya salah sebut perkataan yang
ada huruf R ni maka saya akan diejek dan
diketawakan orang sebab tak reti sebut dengan betul..

lawakk arr??

tapi bila dah tua ni boleh dah la sebut betul2..
tak pelat macam dulu kadang2 tersasul juga..
teringat kat lisa sughihani.. hehe dia pun sama kan?

dulu dah nekad dah.. kalau ada nama anak
kalau boleh satu huruf pun tak boleh ada R..
payah saya nak sebut dan kalau sebut nanti
mesti ada bunyi gedik sikit di situ...

tapi dapat anak kedua ni.. ada pulak huruf R..
IRENE NAFISA.. pilihan cik suami... hmm..
mujurlah panggil dia nafisa.. takdela panggil irene..

laki saya pun ada huruf R.. AMIRUL...
sebaek la masa mula2 kawan dulu dia gelar diri
dia AMIR.. tapi sebab ada R tu saya tuka panggil
dia AMEY... tulah wujudnya amey. atau nama
panjangnya VINIYAMEY hii hii... VINI tu gue lah!

kawan pun tak lame.. jap je pastu tukar nama panggilan
abg n ayg sampai kawen.. gatal kan hahah.. ok2 dah lupakan
kisah kanak2 saya di alam fana cintamu potogeraf tu..

Tak suke R sebab saya sebut bunyi gedikk..
tapi ada anak dan suami huruf R kene sukelah..

ok sekian bebelan hari sabtu yang berbahagia..
selamat berhujung minggu anda sumorang..



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

1 2 ORANG KATA:

eMMe said...

anak2ku semua de uruf R, maknye pun.. paknye takde...hehehe... gedik camne? meh kasi audio kat wasap meh Bert! heeee~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...