Bukan Blog Kamu: TU PUN NAK MALU KE?

Thursday, January 2

TU PUN NAK MALU KE?


camtula ayat yang diucap oleh sang suami pada isterinya
ini adalah kisah laki bini yang sedang berbicara tentang azam baru...

LAKI : ape azam ayang tahun ni??

BINI : hmmm... ntah... nape?

LAKI : Ish orang tanya dia.. kenapa ntah plak...

BINI : hikhikhik malu laaa alaaa malu laa...

LAKI : dengan laki sendiri pun malu kaa??

BINI : ok cer cerita apa azam abang pulak...

LAKI : azam abang tahun ni.. abang nak blaa blaa bla...
lepas tu nak blaa blaa blaa... lepas tu blaa blaa blaa..
(malas nak cerita panjang pulak.. biar bini dia jela yang tau)

BINI : ohh menarik jugak azam abang tu,..

LAKI : ha oke dah cerita apa azam ayang pulak...

BINI : hehe kalau tanak cerita boleh? malu laaa.. alaa 
biarlah orang simpan sorang2.. nanti kene gelak..

LAKI : ape punya orang la dia ni.. tu pun nak malu..
suka sangat malu tak bertempat..

BINI : eh jap. nopal nak susu ( tukar topik)
(lepas tu tukar cerita lain bagi si suami lupa nak tanya haha)

sikap buruk si bini itu tak boleh dicontohi,..
azam, impian dan cita2 kene jelas.. baru la tercapai matlamat..
si bini itu tiap2 tahun macam tu. suka sorok2 azam beliau..
bila tercapai barula dibagitau.. selagi tak tercapai dia diam aje..
dan perangai buruknya lagi si bini itu  selalu mendapat bebelan 
dari suaminya kerana suka malu tak bertempat...

"nak jadi tokey mana boleh malu!" kata si suami itu selalu...

kesimpulannya salah satu azam dari bini itu ialah
membuang sifat malu yang tak patut..
malu kene bertempat.. jangan tak tau malu.. buruk padahnya! 

sekian cerita si bini merangkap pada tuan blog ni hahaha...




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

0 2 ORANG KATA:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...