Bukan Blog Kamu: SADIS : SI IBU LARI..2 ANAK DITINGGALKAN..

Monday, June 23

SADIS : SI IBU LARI..2 ANAK DITINGGALKAN..



Malaysia digemparkan dengan  berita budak OKU yang
 dikurung dengan keadaan sedih lagi menyayat hati..
 memang tak mustahil sebenarnya banyak lagi kes 
seumpama begitu.. susulan dari terbongkarnya adik oku 
yang telah diselamatkan.. ada lagi satu kes lebih kurang sama 
macam kes adik firdaus tu.. meh saya ceritakan....................



September 2010 pasukan unit amal PERKIS telah menjumpai
2  kanak-kanak dibiarkan di dalam sebuah rumah  flat..



Menurut cerita dari PERKIS ni, si ibunya sudah 2 bulan 
lari tinggalkan rumah, manakala bapanya keluar bekerja
 sebagai driver di sebuah kilang mee.. anaknya yang berumur 
2 tahun dan 5 tahun ditinggalkan di rumah yang sangat
 daif, kotor busuk, bersepah dan penuh sampah dan berulat..





Pihak PERKIS telah bertungkus lumus membantu 2 anak kecil
ini dengan memberi makanan dan bergotong royong 
membersihkan kediaman mereka... dan akhirnya 2 anak ini
telah diserahkan kepada JKM untuk bantuan jagaan...


kredit gambar dan kisah : PERKIS
berminat nak beri sumbangan cari PERKIS ya

sebaknya hati... berapa ramai lagi insan daif macam ni...
kenapa panda didahulukan..?? kalau rakyat didahulukan
tak mungkin ada fakir miskin di merata tempat..
negara yang kaya dengan hasil bumi ditambah dengan 
cukai lagi.. nak kenyangkan perut sapa???
pembaziran berlaku di  mana-mana.. bil air sampai 300k
guna untuk apa? shampoo rambut kembang? haha..

sedangkan orang bekerja tetap makan gaji 2,3,4,5 ribu sebulan
pun boleh tahan sesak sampai kene buat bisnes sampingan..
inikan pula yang hidupnya kais pagi makan pagi...
anda yang tak pernah rasa susah, mungkin tak rasa nikmat 
susah sebab tu kesusahan orang lain anda tak pandang 
janji anda kenyang hati pun senang.. dan anda yang menolak
fakta dan kebenaran meskipun akui hakikat kesusahan
jangan jadi buta tuli... bukak mata seluas-luasnyaaaaaaaaa




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

3 2 ORANG KATA:

Mrs Velentine said...

ya Allah teruknya ada anak disia2kan

Mayang ABDUL RAZAK said...

byk ibu2 yg kejam sekargni..

Mama Safiy Arfan said...

sy serius xphm nape ada ibu buat cmni kat anak....dia dh lupe ke cmne nak lahirkan anak tu susahnya cmne..sng2nye dia tgl mcm tu tnpa ad rasa kasihan..kalo si bapa buat blh phm sbb dia xtahu rsa bawa ank dlm kandungan cmne, tp kalo si ibu yg buat, sy xleh nak pk..Allahuakbar..npe la dunia jadi mcm ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...