Bukan Blog Kamu: LUAHAN HATI KECEWA IBU PUNYAI ANAK OKU..

Thursday, June 26

LUAHAN HATI KECEWA IBU PUNYAI ANAK OKU..




Hmm.. luahan hati seorang ibu mempunyai anak oku..
Orang yang mengalami merasa susah senang bersama..

Me and my Angel...sesak dgn news feed bkenaan
 bantuan yg kjaan sediakan utk anak2 OKU. 

Betapa masyarakat dibutakan dgn kononnya semua 
anak OKU layak menerima bantuan bulanan rm300. 
Ini hakikat yg sebenar wahai semua... bantuan itu 
akan disaring, aku yg hanya kerani dan suami 
seorg atendan hosp pun dikira tak layak menerima
 walau sesen pun dari bantuan. Bagi yg layak pula
 perlu hadir ke kelas PDK sekurang2nya 8x sebulan...

sesuatu yg agak tidak logik diakal bagi anak OKU 
yg terlantar utk tidak ponteng ke kelas. Majoriti 
mereka mempunyai masalah kesihatan yg severe 
sama seperti Angel. Ada parents yg tak mendapat 
kebenaran utk keluar waktu bekerja 2x seminggu...

mungkin kerana boss yg x memahami, rakan sekerja 
yg busuk hati. Bantuan bagi yg layak ditolak 
dihitung...akhirnya hanya layak rm50. Ada pula 
yg bcakap mengenai kelas pndidikan khas. 

Hello hanya utk yg boleh menguruskan diri...
anak OKU terlantar mana boleh nak urus diri..
mkn pun bersuap, kencing berak dibasuh....

so kesudahannya majoriti semuanya tidak bersekolah. 
Andai kjaan dh umumkan bantuan, sepatutnya bagi 
je lah sebaik saja anak2 ini disahkan sebagai 
ORANG KURANG UPAYA! bantuan utk mereka...
bukan utk ibu bapa pun. Hak mereka hanya gah 
di kertas...gah di FB, di laman sosial. Hakikatnya 
kami yg bergelut seharian...syukur Allah masih
 memberikan kami hidayah utk menjaga
 anak2 syurga ini seadaanya...

*saya izinkan semua utk share; 
moga dapat membuka mata masyarakat..




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

4 2 ORANG KATA:

Cik Asma BLuppy said...

uih? betol ke ni? sy mohon share ye.

eMMe said...

kesian kan... tiada pembelaan dari pihak berwajib, dah jadi camni boleh lak nak tambahkan lagi beban mereka... mmg dah buta agaknya2 pihak2 sepatutnya.. celik la dengan keadaan sekeliling... jadilah seorang yg berfikiran lebih waras dgn keadaan org2 sebegini...

Bert! pekabar? miss u la...

fieda said...

kesian....

Irene Dahayu said...

kat forum cari sudah ada penjelasan.dan salah sorang darinya adalah saya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...