Bukan Blog Kamu: Sekarang.. Saya dah terima hakikat...!!

Friday, December 21

Sekarang.. Saya dah terima hakikat...!!


Sebelum mengandung... 
Bergantung pada cuaca.. kalau sejuk memang tak minum
la air sejuk.. bila cuaca panas semestinya la air sejuk..

Semasa mengandung..
Tiap masa minum air sejuk.. kalau minum panas, mesti disusuli 
dengan air sejuk... sebab peluh yang keluar bila minum air panas
 bagaikan peluh seorang juara larian 1500 meter.. panasnya badan!!


Tatkala berpantang...
Memang tak minum air sejuk.. tapi peminum air mineral..
tak layan air masak sebab tak hilang langsung dahaga..
 pernah gak try sesudu waktu cuaca hangat gilak.. try sebab 
nak basahkan tekak.. rasanya sejuk sampai ngilu2 gigi...

Selesai berpantang...
masih peminum air mineral bergelen2.. penah jugak minum sejuk
tapi saya dah terima hakikat yang air mineral tak sejuk
adalah air yang terbest untuk tekak saya sekarang..
tidak lagi air sejuk, berais mahupun air dalam petiais...


sekian cerita air sejuk di hari Jumaat yang mulia ini........................





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

18 2 ORANG KATA:

MizzTina said...

hehehe..sy mmg sejak dl telan air masak je..bila minum air berais, mmg xleh.. even air sejuk dlm peti ais pun ssh nk terima..

effa said...

fa memang peminum air masak yang tegar.. hari-hari telan bergelen-gelen air masak.. dulu punya kes lagi teruk fa lgsung tak minum air manis.. air masakk je.. last2 kena thn wad coz kurang gula dalam darah.. asik nak pitam jee.. trus kena pksa minum air mnis.. tapi nak buat mcmana kalau minum air mnis n berasis ni mmg tekak boleh nak terima.. baru minum cket t da batuk-batuk plus tak lalu nak makan nasi.. penyakit gak ni.. :)

LiNda said...

linda pun memang minum air masak je, bergelen geln minum. Kalo kat opis ni siap letak botol air besar tu, kalo kurang minum air masak, badan rase panas n nk demam :)

are_lin@yu said...

hehe sama mcm ayu..dlu air kosong mmg tak layan langsung..hehe

:: Mrs.Eady :: said...

alamak jarang laaaa minum air masak!

Nisah Idham said...

akak, memang bkn penggemar air sejuk..
tapi sesekali minum jugak.. (^_~)

Kakizan Omar said...

sejuk hati akak membacanyer ...ngeh ngeh ngeh... :D

Masya said...

bile dah ade anak ni mmg kenelah berubah sikitkan... lg² kalau menyusukan baby...

Qhaifa Nur said...

mmg kena byk minum, klau tak susah kita nanti BERT....

ariana said...

Akak smpai skrg masih selalu paksa diri utk minum banyak sir masak, Dan Cuba bertahan Dr minum air sejuk peti yg akak rasa Sgt sedap walaupun tahu x brp baik utk kesihatan..huhu..

ros_reeza said...

Ros kalau kat opis minum air mineral.. tpi kalau kat rumah susah sikit.. huhu..

ros_reeza said...

Ros kalau kat opis minum air mineral.. tpi kalau kat rumah susah sikit.. huhu..

ros_reeza said...

Ros kalau kat opis minum air mineral.. tpi kalau kat rumah susah sikit.. huhu..

Momo said...

tak taw nak komen ape..cume ambik sebagai pelajaran kalau dah bakal bergelar seorang ibu nanti..hehe

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

wani sekarang ni lebh banyak gak minum air kosong

ct kektus said...

sekarang belajar untuk tak minum ais sangat. hihii :D

Cik Nur said...

kita serupa..jarang dah minum air berais...

air masak lagi sedap..mmg terpuas di dunia..hihih

lelamaisara said...

saya pon tak minum ais sangat....tak de ais pon tak pe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...