Bukan Blog Kamu: Isaac Nawfal - Dua Bulan

Thursday, December 20

Isaac Nawfal - Dua Bulan


Kejap je dah masuk 2 bulan 5 hari arini..
semalam buat checkup dan cucuk 2 bulan untuk beliau..
sebelum dicucuk saya dah tarbiyah nawfal awal2..

"jangan gelak2 sengih2 ya.. jap lagi awak tu nak kene cucuk..
jangan nangis kuat2 macam aritu tau.. malu sumorang dengar..
nawfal kene kuat okeh.... baru la boleh jadi abang long ya"

sengih2 je dia.. harap2 dia paham la bebelan bonda dia ni..
dan bila dicucuk seperti yang diharapkan.. beliau cuma merengek
aje.. takde dah jeritan batin beliau yang nyaring lagi mengerikan..
bagus anakanda bonda ni... dengar cakap bonda kamu ni ya! fuhh lega!

asven : aik dah cucuk dah ke?

saya : dah.. amacam pelik tak? dia takde pun jerit macam aritu..

asven : la... ingatkan belum.. tunggu je ni nak dengar jeritan dia..

saya : kali ni tengok jarum kecik je.. aritu besar gedabak jarumnya
tu pasal jeritnya kuat.. kali ni kecik.. mungkin tak rasa sakit sangat..


Perkembangan beliau setakat ni yang saya teringat...

1. Berat nawfal masa dua bulan ni 5.2kg aje..
masa umur sebulan dulu cuma 4kg aje..

2. Kadang2 terdengar ada sebutan perkataan dari mulut dia
contohnya PUPU, HELEH, GIYA, HAGU, DEDI, BUNG, ATDEH,
NGGAK dan juga UMBEK... (gayat bondanya semua nak rekod)

3. Tersengih lebar bila diagah macam gambar atas ni..
tak sabar nak tengok beliau ketawa terbahak2 plak..
selalu tengok dia ketawa mengekek2 dalam tidur aje.. 

4. Nawfal suka jugak menyembang tapi bahasa dia la.. bila kita dah
 tak layan.. dia akan panggil kita balik ajak nyembang.. haa ikut
 perangai mak apaknye la kuat nyembang potpetpotpet..

5. Suka buat memek muka bila pandang kamera berflash aje..
bila guna kamera takde flash sori la dia tak layan.. tak perasan la kot..
leh tengok album dia dalam pesbuk saya kalau rajin pegile tengok..

6. Orangnya penggeli.. usik perut dia mesti menggeliat kegelian..
cium pipi dia mesti dia jelir2 lidah buat muka geli2.. haha lucu banget!

7. Sangat rajin ketawa mengekek dan tersengih2 dalam ketiduran.. 
terlampau kerap dan selalu sangat tiap kali tidur pulak tu..
bikin hati saya cemburu je tengok mukanya ada senyum selalu..

8. Pernah buat menggeliat ala2 goyang inul mahupun joget lady gaga..
tapi sayang saya takpat tengok.. daddy dia yang cerita.... hishh!

9. Makin kuat menyakat.. suka kasi saya terperanjat sebab nak saya melatah
dan menjerit terlolong2.... ehhh silap.. ni perkembangan daddynya! larikkkk

dah tuje la.. lelain ntahla.. apemende lagi tah lupe.. layan gambar je la ye..






 sekian laporan Isaac Nawfal dua bulan........



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

21 2 ORANG KATA:

Che Rosliza Che Mat said...

cepat betul masuk 2 bulankan...

Mimie said...

alolo.. tembamnya,. hensem gitu..

Norhaizan hakim said...

Anak2 ni memang cepat besor..cute dia...semoga jadi anak yg soleh.

Rai Ourkizuna said...

bulatnya naufal...

jeles tau tengok parents yg sempat ambik gambar anak tido ketawa.. akak selalu tak sempat.. hehehe..

Anis Nisa said...

Dah besar nanti jadi anak soleh ye..geramnye,comel sangatt...

are_lin@yu said...

geram..comey sangat nawfal ni!mcm muka ayahnya..hihi

permatabiru said...

comelnya dia..gerammm tgk..cubit sikit yerr...hehe

Kakizan Omar said...

iras2 muka awaklah BERT..hihihi cute tuuu... :D

Qhaifa Nur said...

dah 2 bln nawfal...makin cerdik...

Mrs Velentine said...

makin semangat...

Kesuma Angsana said...

rasa mcm sekejap je

Masya said...

alhamdulillah dah 2 bulan yer... semakin sihat...

Cik Nur said...

sudah dua bulan..!tomeii..
dah pandai tgk kamera ye..dah pandai posing...
bagus2.. :)

Deq's Qienz said...

cumeinyaa..meh duduk gan anty nak tak??suka la qaira kalo gan bb nih..hihi

ieda said...

cepat je masa berlalu ...
comel nawfal ..
akak suke nama nie .. unik !

MaMa Rey said...

comel betul..pipi kembang..meh sini cubit hehehe

Cho Zila said...

best dah dua bulan kan.. syioknyer...

nik ros said...

comel!!

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

kejap jer kan dh 2 bulan..alolololo comeynya..klu dkt auntie ni mau geget2 jer..geram nengok hehe

abah khalisha said...

comel..tahniah

Mrs Lurve said...

comelnya bila dia gelak!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...