Bukan Blog Kamu: Lain dahulu... Lain sekarang...

Monday, December 10

Lain dahulu... Lain sekarang...



Lain dulu lain sekarang.. tak semestinya dulu begitu sekarang begitu..
mungkin yang dulu begitu.. sekarang mesti dah begini..
jangan samakan dulu dan sekarang.. mesti ada yang berubah..
alangkan teknologi semakin berubah ini kan pula yang begelar manusia..

jangan pandang guna hidung.. pandanglah guna mata yang diberi..
nilailah dengan hati yang suci.. bukan dari hati yang tuli..
kalau dulu dia miskin... mungkin sekarang dia dah kaya raya..
kalau dulu dia bodoh.. mungkin sekarang dia jadi bijak pandai...
kalau dulu dia jahat... mungkin sekarang dah berubah jadi baik..

Hidup ibarat roda... sekejap di atas.. sekejap di bawah..
jangan ego sangat bila di atas.. kenangkan balik waktu
berada di bawah.. betapa susahnya nak berada di atas...

Tuan blog : saje-saje je............. hihihihihi





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

14 2 ORANG KATA:

MizzTina said...

mcm ada sesuatu je.. n setuju yg ni "Hidup ibarat roda..sekejap di atas.. sekejap di bawah.. jangan ego sangat bila di atas.. kenangkan balik waktu berada di bawah.. betapa susahnya nak berada di atas.."

manusia mudah lupa diri..

LiNda said...

betul2, setuju sgt. lg x suke org selalu "dia tu dulu teruk, jahat".. manusia akn berubah, mane tau arini atau esok dia lebih baik dr kite. :)

Kakzakie said...

Itulah kehidupan. Sebab kita semua tidak ada kuasa yg berkuasa hanya Allah. Tak payah nak bangga-banga - hari ini hidung mancung meninggi belum tentu tetiba jadi penyet kan.. kan...

Qhaifa Nur said...

benar BERT..hidup ini mcm roda berpusing-pusing...insya allah jika kita di atas, yg bawah sentiasa diingat...

Cho Zila said...

apa jua yang diatas akan jatuh gak.. tapi janganlah jatuh tersepuk dahler.. tu sebab kena sentiasa beringatkan...

ariana said...

Setuju Sgt..buat apa nak ego.kita semua sama dimata Allah lg pun tak takut ke bila terlalu tinggi, nnti Allah nak tunjuk, jatuh kan sakit...

Cik Nur said...

pendek kata, jgn di sebabkan dulu nak salahkan sekarang..

yg dulu..dululahhh...

Deq's Qienz said...

setuju..lain hulu lain parangnya..hihii

maya amir said...

betul..betul..setuju.. manusia boleh berubah.. takkan selama-lamanya die perangai gitu jek..:)

ros_reeza said...

kenapa ni Bert?.. macam ada sesuatu nak disamapaikan ni..

betul tu, hidup ni ibarat roda yang berputar.. tatkala di ats, jangn kita melupakan yg di bawah kerana di suatu saat nanti kita juga akan berada di bawah :)

abah khalisha said...

setuju dgn kata-kata anda

izzah said...

dulu dan sekarang memang xkan sama...harap2 sekarang lebih baik drp semalam dan akan datang lebih2 lagi hendaknyer...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

setuju2 hehe

lelamaisara said...

betui betui...setuju setuju..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...