Bukan Blog Kamu: Coretan perkahwinan Bert Atiah & Alex Amey - Babak 1

Tuesday, May 24

Coretan perkahwinan Bert Atiah & Alex Amey - Babak 1



Baru nak apdet kisah kawen sendiri..
ishh takkan la nak apdet kisah kawen jiran sebelah rumah..
setelah berminggu2 duk edit gambar sendiri kan...
gambar2 yang dah diaplod di pesbuk serta blog ini
ialah hasil tangkapan sendiri oleh family sendiri..
masih lagi menunggu kehadiran gambar2 dari photog upahan..
agak2 bile boleh dapat yer....??


pertama sekali nak cakap ALHAMDULILLAH
kerna telah ternikah pada 30 April 2011
dengan lelaki kesayangan saya di abad ini
yang digelar Encik Amirul Khairudin seusia dengan saya..


perancangan awal kami nak kawen pada 3 june 2011..
tapi atas dorongan dan galakkan maka kami percepatkan
2 bulan lebih awal pada 30 April tu...
amacam member kalut jugak.. perut jadi cemas dan kelemasan..
cacing2 cemas menjerit meminta bantuan... arghhhh...


masa berlalu begitu pantas...
dugaan demi dugaan.. lagi dekat nak kawen lagi
macam2 masalah... kebiasaan berlaku pada semua bakal peranten kot..
cetanye2 insan2 yang dah kawen atau dah nak kawen..
samer tak happer aku raser???
stresss.. kurang tido... fenin... tensen...
semuala yang sewaktu dengannye...
hari demi hari...masa pun semakin dekat...

semuanya aku redah juge...
dan legeeeeeeeeeeeeeee!! selesaiii......
banyak juga bende yang ralat...
nak itu tadapat.. nak ini tadapat..
da dapat terpaksa jadi tadapat..


antara dugaan yang paling besarr!!
rumah saya masuk pencuri & mak sedara saya meninggal...
waduhh!!! sabarjela kan... mesti ader hikmah disebaliknya..
kita cume insan biasa kenela redha dengan takdirNya...
sedih sape tak sedih.. lagi plak kita dapat tau macam2
dari perangai orang tu.. perangai orang ni..
bengang je.. tapi nak watcemana kan.. sabar jela...
lantakla.. mereka tapaham janji tekak dia rase kenyang je..
bukan nak paham masalah orang ker tengah tensen masa tu...

ape2 pun banyak bende yang saya dan keluarga belajar pasal kenduri ni...
family saya ader lebih 10 tahun tak buat kenduri kawen....
las sekali abang saya no 5 tahun 1998 kalo tak selap..
so pada akak n adik saya yang belum tawen tu...
kiter dah tau dah nak buat ape pasni kalo kome nak kawen hehehe....

dari segi persiapan ader la gangguan sane sini...
bila yang dirancang tadapat ape yang dirancang...
tapi dari segi kendurinya.. rasenye tade ape masalah pada
pendatang kenduri tu setelah dibuat apa kata survey..
kalo ikotkan nak je cite satu2.. tapi nantilah..
banyak lagi babak ni.. mane yang boleh cerita saya cerita..
mana yang taboley.. aimsoriiiiii... taboleyla cter...
takot teraib mana2 manusia plak kan hehehe....

kadang2 saya ni luper yang saya dah jadi mini orang..
lagi2 kami berjauhan.. cume jumpe di hujung minggu...
tapi dah lame2 tu barula raser yang saya ni dah dewasa
dan dah jadi bini orang... silap2 nanti leh jadi mak orang plak.. hoho..
banyak betul perubahan yang berlaku...
seronok tengok si suami yang sangat seronok bila dia dah jadi suami..
disebabkan sangat seronok maka kami pon beronok2 lah...
sangat gembira.. sangat bahagia...
alaaaa kasikkk can laaa baru kawen kan...

aper pon dugaan dalam rumah tangga pon hebat jugak kan...
harap kami menjadi lebih matang dalam nak menempuh alam baru ni...
nak belajar dan terus belajar...
semoga kami sentiasa rase besss jer jadi lakibini..aminnn...

harap jugak lepas kawen ni.. dah tader lagi dah
beliau diganggu dengan insan2 lain...
andaikate diganggu saya perlulah jadi hantu..
kehkehkehkeh...jahatnye lak kan...

saya dengar ader yang marah atau jeles kami ni berkahwin..
saya mintak mahap kalo saya kawen dengan dia
boleh buatkan ader yang marah...hmm..
janganla marah ye anda-anda... jodoh ketentuan Illahi...
saya kenal dah lame... dan sendiri pon tasangke
terjodoh jugak dengan dia.. nak watcemana..
hati kami dah sayang dari dulu lagi... wuwuwuw...
sampai ader yang kate saya ni PERAMPOK CINTAnya..
tapela.. dia budak2 lagi.. tapaham kot..
saya mahap kan anda-anda yer....

ape pon biliyonnn triliyonnn pabiliyonnn terima kasehhh
banyak2 yang tak terhingga pada semua yang terlibat
dalam pembikinan program makan nasi berminyak yang meriahhh
di negeri sembilan 30 april dan 1 mei lepas....
keluarga.. sanak saudara.. jiran tetangga..
tanpa bantuan kalian tentunya program kawen2 bert amey ni tak menjadi..

talupe juga pendatang2 yang mendatangkan diri
untuk menjayakan program makan nasi berminyak ni
di perkarangan rumah saya di bawah kanopi yang kene tipu
dan menghabiskan makanan2 dengan kenyangnye...
dan segala ucapan2 dari semua yang mengucapkan kebahagiaan kami
jutaaan terima kasehhhhhhhhhhh!!
moga doa kalian dikabulkan... aminn yarabbaal a'lamin.....


psssttt : ader lagi satu kenduri yer sebelah lelaki plak 11 june ni di Kg Gajah Perak..


BERSAMBUNG...............









Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...