Bukan Blog Kamu: 4 negeri satu minggu untuk dijelajah

Tuesday, May 24

4 negeri satu minggu untuk dijelajah





setelah 3 minggu berturut saya ke perak untuk menjenguk
lakiku yang kesepian tanpa minimu haha...
maka minggu ini kami nak jalan2 carik makan nasi berminyak plak..

bermula dari selangor ku menjemput lakiku di setesen bas
lalu ku bawak lari balik nesmelan pada jumaat ni...
sehingga kan pada sabtu tu plak..
ader jemputan perkahwinan dari sahabat lame...
kawan satu sekolah menengah dan tetibe jumpa balik
di uitm sri iskandar plak... ehhe dah jodoh kite blaja tmpat yg same...

insyallah kalo tade aral sampailah kami kat rumah kawan ni
namenyer zuraidah.. yang pemes aku panggil Odah.. hehe yer cik odah
nak jadi puan dah... mesti berdebar2 skang nikan...
gua dah rase beb.. memang cemas lagi meloyakan hahaha.....
opssss soriiii odah curi gambar yerh hehehehe


hooo ni kad jemputan dia...
buat odah.. samat peranten baru.,..
moga bahagia hingga ke hujung nyawa...
cepat2 dapat baby yer...
kalo tader aral aku sampai la yerh ehhehe...


maka lepas kenduri odah yang bakal kami terjah nanti
kami nak singgah ke kampung.. rumah atok dan wan...
memandangkan wan saya agak uzur..
sekaligus nak "menyembah"

kebiasaannye org negeri sembilan bawak dodol..
tapi tader dodol la.. saya bawak bende lain la bleh kerr??
name jer "menyembah" bukan kita sujud plak yer..
cume datang melawat sedara mara terdekat
dan perkenalkan pasangan kita untuk proses berkenalan dengan lebih dekat...
tapasti tu adat ker atau budaya orang negeri..
dan tak pasti plak negeri lain ader buat ker tak macam ni....


esoknya ahad kami bercadang nak pegi ke muar johor plak..
nak memakan jugak nasi berminyak di rumah akak ipar saya
punye adik merangkap abang saya punye adik ipar juge
mak saya punya besan sekaligus kawan sepermainan
dan sepergaduhan saya masa kecik hahahaha..
jangan marah cik ana gurau2 jer hehehehe...


haaa nila orangnye..
(sori curi gambaaaaaa... lariiiiiiiiiiii)



haaa ni orangnye... cantikk kan...
beliau juge ader blog.. saper lum layan meh layan belog dia..
beliau seorang cikgu.. seronok bace pengalaman dia jadi seorang cikgu..
teringat zaman saya jadik cikgu jugak hehehe.... besss kan jadi cikgu..




ok ni peta dia.. alamak comel la kad dia..
same comel macam orangnye...
ke muwor la kiter minggu ni juge.. Insyallah...
harap tade la sesat lagi menyesatkan...
dahlame tadatang muar nih...

ok kak ana.. selamat peranten baru..
moga bahagia hendaknye hingga hujung nyawa..
cepat2 dapat baby.. leh kiter memboyot sesame hahaha...
kalo ader rezeki la kan hehehhee

lepas ke johor maka pulanglah kami ke perak semula...
lalu isnin itu pun tercuti dengan sendirinya
sebab aku dah siap2 amik cuti untuk bercuti dengan suami...
tak lalu plak nak balik perak patu nak balik subang balik..
oh tidaakkk.. mesti penat gilakk!!

cukup tak 4 negeri??? ntah bantai sajje...
sekian harap maklong...




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

4 2 ORANG KATA:

n u r k i m a said...

agk jauh perjalanan tu...mesti penat gler...n make sure kenderaan anda dlm keadaan baik sblm berjln jauh~..

TWEETY BERT said...

mekaseh ingatkan.. mmg nak kene sebis dlu kete tu.. ehhee..

My Little Diary said...

perghhh jalan saja... hehehe

tu kebas gambar odah, tak kena saman dgn odah ke...? kekeke

TWEETY BERT said...

ehhe odah tau dah kak ehehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...