Bukan Blog Kamu: BEN ASHAARI BICARA CINTA SEKALI LAGI

Monday, May 16

BEN ASHAARI BICARA CINTA SEKALI LAGI



cinta?? kisah cinta plak??
saper tak suke dicintai mahupon menyintai..
tak kira manusia mahupon binatang liar atau ternakan..
cinta suci.. cinta terlarang.. cinta itu buta.. cinta chanduri..
oh yang tu bukan.. tu tajuk drama...


saya?? tipula tak pernah bercinta...
kategori cinta saya "cinta pandang pertama"
bertembung di sebuah kaki lima di bangunan fakulti uitm
pada bulan jun tahun 2002 ketika dalam perjalanan menuju ke kelas..
diringkas kan cerita bermula lah proses pengenalan, perkawanan
lalu percintaan pun bermula sehingga lah kini menjejaki alam perkahwinan..


cinta pertama.. cinta pandang pertama.. cinta tidak terhalang..
cume dugaan demi dugaan datang bertandang..
kami laluinya dengan setabah mungkin...
bergaduh bercinta merajuk menangis lumrah alam percintaan..
Alhamdulillah sampai jodoh bercantum juge....


Soalan dari bro ben...
BERCINTA DAHULU ATAU NIKAH DAHULU??


semestinya lebih manis nikah dahulu dan rasailah nikmat percintaan
selepas perkahwinan... meskipun saya tak dapat rase...
hanya pengalaman kawan2 yang bercinta lepas kawen lebih nikmat
dari bercinta dahulu sebelum kahwin...


Meskipun saya bercinta dahulu bertahun2...
dan akhirnya berkawen.. dah pasti sangat perbezaan watak akan berlaku..
alahai.. memang seronok.. terutama nya beliau...
kalo sebelum ni dia berpewatakan seperti A...
selepas kawen dia berpewatakan B plak... (tayah citer la yer)
ohh tak sangkenye dia akan berubah menjadi B...
semoga beliau berkekalan berpewatakan B sampai bila2...
barulah aman bahagia umah tangge kami...


cuma yang tabessnye.. kami cumer menjadi pasangan lakimini
cuma pada hujung minggu sahaja...menantikan saat di saturumahkan pula..
Insyallah paling lewat pun hujung tahun ni mesti dah pindah...
siapa yang pindah tunggu dan lihatlah... hehe...


buat laki saya yang jauh dimate...
minimu windu kamu...tujenakbitawu...
dinde suke jadiminimu dari makwemu..
kalu kutawu dari dulu ku kawen dengan mu..
kusetia menantimu hingga kamu melamarku jadi minimu..
mekaseh setia dengan ku kerna kujuge setia denganmu..
ailabyuuu la kamuuuu!!!!




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

10 2 ORANG KATA:

Dee said...

indah saat bercinta.. dan lebih indah kalau dapat ke gerbang perkahwinan bersama...

TWEETY BERT said...

yer mmg sangat indah... moga bahagia selamanyaaa

Fendy said...

dtg dr blog BA
da follow....
nice entry....tahniah!
jom terjah n follow kalo suka...
http://fendy1302.blogspot.com/

Pembawa_Wacana said...

Berkahwin dulu baru bercinta..... sangat manis tapi susah nak jumpa sekarang...;)

aida4eva said...

(^_______^)

cintakan manusia, manusia akan mati,

cintakan Allah..itu pasti kekal abadi…

http://aida4eva.blogspot.com

semoga bahagia hingga ke hujung nyawa :)

cik faez said...

wah ,, moga berkekalan hendak nya ;)

anismelon said...

sweetnye...heeee...moga bahagia selamanye..amin..:)

Kathy Tuah said...

semoga bahagia sampai bila2..amin ^^,

Si DauN CeRi said...

singgah sini via segmen abg ben ashaari.. dah baca cite akak.. sweet2!! hehe

Meloreyta said...

juts like bert i used to know.hahaha...moga ko kekal bahagia beb!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...