Bukan Blog Kamu: LAWAK budak lurus bendul!!!

Wednesday, May 25

LAWAK budak lurus bendul!!!


ini ialah kisah benar dimana telah terjadi pada seseorang
yang amat saya kenal dimana seorang ayah yang tensen
dengan anaknye yang lurus bendul yang berumur 6 tahun....


SITUASI 1


si bapa tengah tengok anaknye minum air sejuk sambil berkata
" rozaimi (bukan nama sebenar).. sedapnye air tu..."
dengan harapan anaknye paham yang bapanya juga same dahaga....
anaknye membalas dengan selamber...
"aah abah.. memang sedap pun"
" eee budak ni.. bukan nak pelawa abahnye minum!!"
rungut bapanya dalam hati...

"rozaimi... abah nak minum.. bagi abah air segelas.."
lalu anaknye pun amik la air tapi tak penuh segelas pun...
apetah lagi suku gelas pun tak sampai.. punyer la sikit!!!
lalu abahnye pun menyindir...
"banyaknye air tu rozaimi!!!!!"

dengan selamber lagi anaknye menjawab...
"takpe nanti kalo abah tak habis minum biar rozaimi abihkan"
abahnye menepuk dahi.. adoiii anakkkkuuu!!!
dahla ko bawak sikit.. suku gelas pun tak sampai..haus ni ko tau tak..
tak paham lagi yang aku menyindir dia!!
bentak hati si bapanye sambil ketawa keseduan...




SITUASI 2


si bapa nak mengajar anaknye mengaji mukaddam...
sambil membuat muka bengis lalu berkata..
"rozaimi... baca cepat!!"

diam

"nape diammm... bacelaaaa"

diam lagi

"eee budak ni... bacela tu!!!"
marah bapenye yang mula naik hangin bila anaknye diam..
si bapa sedang nak mengajar anaknye alif ba ta sa......
tapi pelik tengok anaknye diamm je..
maka dilembutkan suaranye..
"rozaimi.. cebace cebace..."

lalu anaknye pun menjawab dengan luluh hati...
"abah tak suruh rozaimi bace alif ba ta sa pun...??"

aduhhh anakkku!!! lurussssnyeee...
padahal dia tau.. tapi nak jugak suruh aku ajar pastu baru ikut..
alahai.... sabar jelaa.... keluh si bapa lagi...



kehkehkehkehkeh



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

2 2 ORANG KATA:

My Little Diary said...

hehehe
kecik2 dah pandai loya buruk...!

TWEETY BERT said...

budak tu skema kak hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...