Bukan Blog Kamu: Ucapan Romantis Untuk Kekandaku Amey

Friday, February 11

Ucapan Romantis Untuk Kekandaku Amey










Nyatakan nama pasangan anda itu,
sila nyatakan sekali blog pasangan anda jika ada


Setelah lahirnya seorang putera yang ketiga dalam keluarga
beliau diberi nama AMIRUL KHAIRUDIN...




Nyatakan bagaimana anda boleh berkenalan
dengan pasangan anda,
dan ceritakan peristiwa manis
di saat anda
mula-mula berkenalan dengan pasangan anda..


Saya telah berkenalan dengan beliau pada bulan June 2002
tarikhnya tidak lah saya ingat kerana saya mempunyai penyakit lupe
yang boleh tahan kroniknyer sehinggakan rase nak makan donut
setiap kali saya datang penyakit yang tidak diundang itu....

Kami berkenalan secara tak sengaja..
kami bertembung di suatu kaki lima sebuah kelas...
dia cuba mengganggu laluan saya dengan mendepakan tangannye..
ketika itu saya membajet ayu jalan tertunduk menyembah lantai...
apabila saya mengangkat muke ketika laluan saya dihalang..
saya memandang lelaki itu dengan perasaan geram..
beliau berlalu pergi bersama kawan2nya sambil tersengih2
macam kerang masam dengan mengangkat tangan sambil berkata...
"sorii ek.. sori..."


pada mulanya saya buat muker geram...
tapi lepas terpandang wajahnyer seiras dengan adik badik KRU
tibe2 saya rase lain macam...
oh cinta pandang pertama kah itu?????
pandangan yang kedua kuberikan padanya...
saya melemparkan senyuman bajet paling menawan..
sambil buat muker gatal serta miang2 keladi tumbuh melata...


saya pon berlalu pergi sambil memandang beliau..
"yer.. itu budak pernah tumpang kelas aku haritu..
aku kenal kawan2 dia...aku tau dia kos ape..
hmm saper yer mamat itu...??"
azam saya untuk mencarik mamat tu sampai dapat!!!
bukan nak buat pape pon.. cumer nak tau sape dia je..
macam minat plak nak kawan dengan dia...
atau nak buat dia pakwe angkat hohoh...


semenjak itu.. kami banyak kali terserempak di dalam kampus uitm..
terserempak di cafe, library, kelas, kaki lima, mahupon tepi jalan...
dan setiap kali terserempak itulah
beliau mesti melakukan acara wajibnya
iaitu melambai2kan tangan serta melemparkan senyuman
yang paling menawan agaknye pada masa itu....
sambil mengeluarkan suara seperti rasukan ablasa...
oh oh oh itu bukan.. beliau menyapa sebenarnya...

gamba dolu-dolu


di antara kejadian2 manis & pertama kali beliau cube2 untuk
berbual dengan saya ketika itu di dalam library...
kami belajar subjek yang sama iaitu ekonomi..
lecturer yang same serta assignment yang same...
tapi berlainan kos serta kelas...


di suatu malam yang indah... ditakdirkan jodoh untuk terserempak
buat kali ketiga pada ketika itu...
kami bertembung di celahan buku2 sebab
kami nak mencari buku yang same..
iaitu BUKU EKONOMI... saya terpegun melihatnye...
kami bertentang mate... terus menusuk ke dalam hati..
yeee!! inilah mamat yang mengacau aku haritu
sehingga aku jadi angau macam bangau makan limau...


saya tetibe jadi malu nak pandang muke dia lame2...
maka saya pon blah buat2 macam tak perasan..
walo hakikatnyer hati sudah tak keruan serta berdebar2..
ohhh itukah namenya cintaaa???


saya duduk di meja panjang..
berhampiran dengan kawan2nya...
keendian beliau datang lalu cube mengetuk meja itu dengan perlahan..
gua gabrak beb.. gua tahann nafsu yang bergelore..
bukan nafsu serakah tapi nafsu malu yang tak bertempat..
kawan ku mencuit lengan ku menunjukkan yang beliau sedang memanggilku..


serentak itu aku pandang lelaki itu sambil wat muker pelik...
maka berlakulah perbualan kecil di depan kawan2nya serta kawan2ku...
beliau tanye name.. kos ape.. apetah lagi lupe...
dalam hati masa tu...
"wahhhh gentelmen nyer mamat neh.. ramah sungguh!!"
saya pon menjawabnyer tanpe rase gedix tapi malu2 ayam berak kapur..
lepas dah tanye2 beliau terus keluar dengan
sengihan2 tanda puashati kot!


"eh dia tanye aku.. aku plak tak sempat tanye dia sape"
kate saya dalam hati... sepantas kilat saya pon kua dari library itu
bajet nak ajak main kejar2 macam cerita boliwud itu...
maka sempat jugelah saya memanggil beliau dengan menyuit2
pakai mulut tu.. haha.. maka beliau pon tertoleh ke belakang..
dan kami pon bertembung..


"awak tanye saya.. name awak sape"
tanyeku dengan penoh miang serta minat sangat.. hohoh
tau aper respon dia???
dia sengih2 sambil blah kate.. "nantilah saya bagitau"
hek eleeeeeeeeeeee!! bengang gua beb..
malu pon ader gak... terpinge2 saya masa tu...


lepas kejadian itu.. berlakulah lagi bermacam2 adegan
dalam proses perkawanan kami yang segala macam
berlangsung selama7 bulan sebelum kami mendiklerkan
sebagai pasangan kekasih sehingga kini....


itu sahajalah kenangan waktu mule2 kami berkenalan...
sangat manis.. sangat indah.. mungkin bagi orang lain tak manis langsung..
sebab mungkin tader kat tempat kejadian.. tu pasal tak rase manis...




Buat satu ucapan yang sangat romantis sekali untuk pasangan anda itu. buat dalam ayat yang mudah difahami dan jangan gunakan perkataan yang tidak senonoh ye, heheh.

Ucapan cinta bermadah jiwa jiwi ini ditujukan
khas buat tunangku tercinte Amirul Khairudin
nun jauh di perak sinun agar diri mu dapat
menerima ucapan ringkas berbaur cinta yang
ku coretkan buatmu sayang...
*malu* (Y_Y)

gamba dolu-dolu


Amirul Khairudin.....
Sembilan tahun kumengenalimu tau..
Cintaku tak pernah pudar macam kain cadar pudar..
Cinta yang dimetrai bersama ku genggam sekuat-kuatnya..
Biarpun ia dilanggar badai... cinta itu tetap utuh sekali dalam hatiku...


Amirul Khairudin...
Ku bertuah mengenali insan seganjilmu itu...
Satu dalam million, billion, trilion, pavillion...
Cinta yang berlandaskan keikhlasan & kejujuran akan lebih bah
agia..
Moga hubungan kita kekal abadi hingga ke sorga...


Amirul Khairudin...
Bertakhta di seluruh jiwa & bakul ragaku hanya dirimu satu....
Berpaut di hatiku & dadaku hanya kamu yang jitu....
Tak sempurna dengan cemerlangnya hidupku tanpa kamu..
Ingin berdua-duaan bersama kecapi bahagia selamanya.
..


Amirul Khairudin...
Beberapa juta-juta saat lagi kita akan disatukan menjadi pasangan sejoli..
Sepasang tunang-tunang akan menjadi sepasang suami isteri..
Ku berdoa saban hari agar semuanya ok-ok sahaja...
Menjelang hari bahagia bersama berdua aman sentosa...


Amirul Khairudin....
Semoga tahun ini lebih bermakna hidup berdua-duaan...
Dengan harapan tahun depan bertiga-tigaan...
Seterusnya tiap-tiap tahun menjelmalah
pelbagai jelmaan menyerupai kita..
Itu lebih bermakna dari hidup berdua kerna
ingin panjangkan keturunan...


Amirul Khairudin...
Salam di akhir bicara madah jiwa berlagu pilu ini...
Cintamu mekar mewangi bak minyak wangi di seluruh pelusuk hatiku...
Dijiwaku.. Dimindaku.. Didadaku.. Dirohku.. Dihatiku...
Seluruhnya... paham ke tak? semuanya ader kamu....

gamba dolu-dolu


Sekian sahaja ungkapan cinta bermadah gelora cinta dijiwa
dari saya buat kekasih saya yang bernama Amirul Khairudin ini....




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

13 2 ORANG KATA:

saperakue said...

alololo.. sweetnya.. ^_^

gud luck ya.. n semoga bhagia =)

Azman Roslan said...

terima kerana join..

ku izzati said...

suwittt sgt...

syuwai said...

sweetnya..haha

TWEETY BERT said...

hehehehehehehehehehe

midfashionshop said...

follow this blog n gud luck!!!

hacker said...

"jom ktahui Dalil daripada Al-Quran dan Sunnah yang Mengatakan bahawa Menyambut Hari Kelahiran (s.a.w) adalah diterima oleh Shari'a"

Cahaya Pembuka Hatiku said...

teringat kisah muda dulu-dulu kene usha.. hehehhe nice stry

TWEETY BERT said...

@hacker : entry ni tade kene ngene ngan valentine yer... jgn slah paham lak.. sy tak berminat nak smbut valentine.. haram.. huhuh...

tq cahaya n midfida

TeacherAzimah said...

u are the winner!! congrats!! by the way btl lar en.tunang u ada iras yusry kru...

NuR 'aQiLaH said...

sweet :D

-jelesjeles-

ShafiqIzwan said...

whoah macam dalam drama dah ni, hahahaha. kelakar la. btw tahniah!!

TWEETY BERT said...

hehehe mekaseh hehehehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...