Bukan Blog Kamu: 10 terkaya di Malaysia 2011

Thursday, February 17

10 terkaya di Malaysia 2011




seronok bila tau manusia2 terkaya kat mesia ni saper gerangannye
tu paling kayer yang digelar tokey gule Robert Kuok..
dia
ada pelaburan di banyak negara di Asia.
ada penanaman tebu kat perlis, penapisan gule, pengilangan tepung,
pemakanan binatang, minyak dan perlombongan hingga ke kewangan,
hotel-hotel, hartanah, perdagangan dan pengangkutan dan penerbitan.


cemana tak kaya.. hari2 kita pakai gula...
so kalo nak jadik kayer boleh la kalian membela serta menanam ladang tebu
tak jadik kayer macam dia tapi iras2 kayer macam dia pon jadik ler...


Dalam ramai2 tu terselit jutawan melayu yang pemes emes
Tan Sri Syed Mokhtar Albukhari di tempat yang ketujuh
yang membisneskan diri dalam
perladangan, pembinaan, kejuruteraan,
infrastruktur dan pelabuhan...
sangat kagum dengan beliau...sebab beliau bermula dengan
peniaga daging pada tahun 1970...


bukan mudah nak jadik kaya..
bukan mudah nak capai kejayaan...
bermula dari bisnes kecik2lan.. sampai lah kebesar-besaran...
dengan tekad dan kesungguhan pasti berjaya..
wahh.. aku yang sangat cinta dalam dunia bisnes...
moga suatu hari nanti aku berjaya.. amin...


maklumat lanjut meh layan sini : UTUSAN





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

0 2 ORANG KATA:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...