Bukan Blog Kamu: PENGASUH OH PENGASUH....

Monday, July 22

PENGASUH OH PENGASUH....


Untungla kalau dapat pengasuh yang boleh jaga anak kita dengan baik..
Tapi kalau sebaliknya? kadangkala buat kita merana, kecewa dan sedih..
terlalu banyak kisah dan pengalaman kawan2 yang hantar anaknya
di rumah  pengasuh, taska atau nurseri ke banyak sangat masalah.. 
yang tade masalah syukur Alhamdulillah... moga selamat hendaknya..

yang terluka, yang sakit, yang mati pun ada bila ambik semula
dari rumah pengasuh/taska/nurseri.. kisah2 tu yang buatkan saya
sangat takut.. dari zaman bujang lagi saya dah nekad bila mana
saya kawen nanti takmau dah keje sebab kepingin nak jaga
sendiri anak bila dah beranak pinak.. saya yakin, ramai ibu2
yang berkerjaya pun kepingin perkara yang sama melainkan 
kalau dia sangat sukakan dengan kerjayanya... tak bleh kata apela..

dikurung, dirotan, didera, dimarah, dicederakan.. eh macam2 lagilah..
bila dengar dari kawan2 yang bercerita.. oh buat saya rasa takut..
kita mengandung, beranak, patu sesedap rasa buat anak kita camtu?
takpelah.. dari rumah pun boleh kerja.. asalkan nampak anak depan mata..
suami pun memang galakkan tak bekerja.. lagi la saya suke yippie yippiie..
jangan pandang remeh dengan surirumah.. kalau anda suka kerja
silakan.. takde sapa pun halang.. tapi jangan ejek surirumah..
lagi2 surirumah yang berduit kehkehkeh..



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

8 2 ORANG KATA:

Kakzakie said...

Kakak ada kawan surirumah sepenuh masa (isteri kedua - selalu kena tinggal). Kerja dia cuma jual sarapan depan rumah tapi mampu renovation rumah, beli kereta/motor utk anak tanpa bantuan suami. Lihat cekal dan bijaknya dia mencari duit kan. Masakan dia memang tip-top.

Qhaifa Nur said...

alhamdulillah..kak nur dapat pengasuh yang baik dan sayang anak2..
2 abgnya hantar kat jiran selang 3 buah rumah...anak no. 3 mak bela..no. 4 dan 5 hantar taska...tiada masalah tahun ini lastlah hantar aeish sebab thn depan masuk tadika 5 thn Bert...
bagi kak nur susah nak cari pengasuh yang sebegitu tau...

Kesuma Angsana said...

KA 3 anak semua mak yg asuh, so mmg xde masalah pengasuh ni !

eMMe said...

Mmg masalah kalo cari pengasuh ni..
takot kene yg pengasuh 'sakit mental' hehehehe...
so far twin dok taska kat opis Me..taska nye beraircond, so. sentiasa tgk idung twin meleleh hingus.. n kerap demam...
so, mama dia la kene pulihkan bile twin ade kat umah plak...huhuhuh...

IbuNoey said...

ye,kak..memang dugaan besar kalau htr anak kat pngasuh ni..kdg2 risau kut pgasuh jenis cepat naik hangin n cuai..tapi tawakkal je la..Noey ni teringin nk jd surirumah sepenuh masa..tp bila pk jenis Noey ni memang sgtla tak reti nak berbisnes,dk la keje...cmburu tau tgk surirumah yg berbisnes nih..kalaula Noey boleh jd mcm dorg...

ct kektus said...

kite pon terfikir nak jaga anak sendiri nanti. nak jadi surirumah sepenuh masa, hihii

Cik Nur™ said...

mcm2 kes kan sekarang ni..mmg takut betullah bila dgr....

are_lin@yu said...

klu blh nk jga anak sendiri jgk nti..mtk2 dpt lah.hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...