Bukan Blog Kamu: Budaya marah pemandu lain dalam kereta

Thursday, November 3

Budaya marah pemandu lain dalam kereta


cukup ramai bukan??? adakah anda tergolong dalam kategori
suke maki hamun pemandu lain dalam kereta anda sendiri?

kata pemandu lain lembab la.. terhegeh-hegeh la..
tak bagi signal la.. bawak macam orang mabuk la..
pegi mampos la.. dan bermacam2 lagi tohmahan
yang anda lemparkan kepada pemandu lain tatkala
anda di timpa bengang oleh pemandu yang bangang kan kan kan??

saya juga adalah pemandu yang sering bengang dengan pemandu lain
hahahaa... tanak mengata orang sangat sebab saya pun buat hahaha..

tapi saya disedarkan oleh insan yang paling rapat dengan saya
kerana tindakan saya itu sebenarnya membuatkan diri kita lebih stress..

katalah saya mengekori seekor kereta yang sangat perlahan pemanduannya..
sehingga mengganggu perjalanan saya yang mungkin pada masa itu
nak cepat menuju ke sebuah destinasi dengan tidak sabarnya lagi...
lalu saya pun memarahi pemandu itu tanpa pemandu itu mendengarinya..

ini contoh tau.. ayat sebenar disorok untuk menutupi malu penulis haha

"adoihh lembab betul la kete depan ni.. terhegeh2...
ha tengok tu... pakai empon bimbit.. tu pasal la lembab...
oi.. lenkali nak pakai tipon tapi bawak kete selo2 pegi tepi la oi"

tapi lebih kurang macam tu la saya marah kot hi hi hi

ngomel saya sorang2 sambil didengari oleh cik asven di sebelah
lalu beliau menyaun saya dengan berhemah sekali...

"tak payah bising2... potong je.. tapayah nak bebel2 sorang
bukan dia dengar pun.. dia bahagia dengan pemanduannya..
sedangkan yang kita stress dalam kereta ni.. betul tak?"

hmm ada betulnya jugak tu.. kita maki hamun disini
dengan dahi yang berkerut.. dengan kening yang menjengkut..
hati yang panas membara.. sedangkan pemandu yang dikatakan lembab
itu dok rilek bercenta dengan empon bimbit beliau
tanpa menghiraukan pemandu lain yang sesak nak cepat2 tu...

orang kata... mudah marah cepat tua...
cube perhatikan manusia yang anda kenal wataknya yang garang.
pastinya wajah nya lebih tua dari usia sebenar...
nak awet muda senyumlaaaa......... kan kan kan kan....

jangan marah... toksah layan dengan pemandu yang telah
membengangkan kita... silap2 haribulan berlanggar plak nanti...
tapi tula kan.. kita ni manusia.. takkan lari dari sifat marah..
lagi2 yang egonya tinggi bawak kereta besar..
bawak dekat highway 1 kilometer dah bagi highbeam suruh ketepi..
macam la aku tak nampak... eeee... ehhh haaa kan dah marah tu..

opssss..hihih pasni nak cube la tanak marah2 dah...
andai terjumpa pemandu yang bakal menensenkan kita
baik blah je.. buat tak tau sudah...
silap2 haribulan terjumpa dengan samseng jalanan nahas kita..
lagi2 perempuan... jaga2 ye kalau memandu sorang2...
banyak kes dah jadi...... hati-hati..............




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

3 2 ORANG KATA:

azam said...

hehehe....

sebenarnya keta kat belakang pun kutuk awak jugak,...hehehee

BeloG MTT said...

Kadang kadang jer kalau geram sangat..Tapi jarang maki hamun sebab mana tahu orang tu tak tahu jalan ker hape ker kann.. Hehe

MTT selalu kena marah dengan orang sebelah kalau tak HON kereta yang buat salah.. Hikhik :D

mizzkechique said...

sy pernah kena maki dgn driver kete yg sanggup trnkn cermin semata² nk ckp sy bangang..pastu cpt² ttp cermin dan berdesup blahh.. grrrrrrrr..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...