Bukan Blog Kamu: Saya diragut!!!

Thursday, April 7

Saya diragut!!!




Kisah benar tentang diri sendiri...
cubaan untuk membangkitkan nostalgia silam
dimana saya pernah diragut oleh peragut takkan perompak plak kan..

http://www.cute-smiley.com


Kisahnya bermula pada suatu hari di waktu tengahari yang terik..
saya bersama adik saya sedang enak bermain di buaian buatan sendiri
di bawah pokok asam jawa yang mekar berkembang
menutupi seluruh kawasan dijadikan tempat berlindung dari panas
tengahari yang terik menyinari bumi....

http://www.cute-smiley.com


Sedang leka kami bermain buaian sambil bergaduh kerna
merebutkan buaian yang satu itu...tiba-tiba.....
kelihatan satu sosok2 tubuh datang menghampiri kami berdua...
kami memandangnya dengan tidak heran langsung...
lalu mamat itu pun menegur kami bajet berhemah sangat....

peragut : hai cik adik buat aper kat sini...
aku : main buaian laa...
peragut : rumah kat maner??
aku : tuuu.. (sambil tunjuk sebuah rumah bukan rumah aku sebenar)
peragut : ohh yang tu.. saper ader kat rumah??
aku : ader mak jer
peragut : oo mak buat aper?
aku : mak tengah masak...
peragut : banyak buah asam jawa kat sini kann..
aku : aah dah pokok asam mesti la banyak asam...
peragut : ehh boleh tak ambik kan abg buah asam tu..
(sambil tunjuk buah asam dekat dengan kaki aku)


lalu dengan skemariahnyer aku pon ngambik la buah itu
sambil membongkokkan badan dan mencapainya...
adik ku berdiri sebelah bak patung bernyawa jer...


dengan sepantas kilat bajet terer.. tiba-tiba...
aku rase sangat sakit di leher aku
kerna rantai emas aku di rentap dengan ganasnyer
tanper rase segan silu meragutnya lalu berlalu pergi
dengan sungguh jahat serta kejam!!! bencikkk!!!


ketika itu aku tak tau la nak nangis ker.. nak gelak ker..
aku cakap dgn adik aku.. jangan btau mak tau.. org takott mak marah..
maka setelah berbulan mak aku perasan yang rantai itu
tiada lagi di leher aku yang tak tau la berdaki ker tak.. ahha..
dengan rase gundah gulana aku pon cerita la hal sebenar...
marah bukan kepalang aku tunjuk saper lelaki itu
kerna aku sangat cam dengan beliau sewaktu berkunjung
kerumah jiran...sahlah.. beliau ialah mat gian yang mencarik peluang...


mak aku sedih.. aku pon sedeh atas kehilanggannye....
tapi aper boleh buat...aku nak melawan pon tak reti...
masa tu aku baru jer berumur 5 atau 6 tahun...
memang senang la nak kene tipu kan..


semenjak kejadian itu.. aku mmg benci nak cakap dengan org asing..
pernah suatu ketika aku darjah 3 atau empat dulu..
ader seorang mat motor nak kasik gule2..
aku dah takot aku cakap tanak lalu lari lintang pukang...
eeeee sangat bahaya okeh!!


maka, kepada kanak2 di luar sane berhati2lah...
pada ibu bapa.. waspadalah anak anda...
zaman dulu kalo kua rumah pon tak le takot sangat..
kalo demam pon berdikari pegi hospital jalan kaki senderi..
sket pon tak takot woooo.. skang tidak lagi..
kalo budak2 kua rumah tanpe ibu bape dah memang pelik...
kes culik bunuh sumernyer ader.....


akhir kate dari mangsa ragut...
saya benci peragut yang meragut!!!!!!!!
semua nya jahat nak mampo*!!!!!!!!!!!!






Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

2 2 ORANG KATA:

THE LEKAT LEKIT STORY said...

sy pun penah kena ragut hp masa lunch kat mcd. dlm restoran mcd lak tu... masa tu jd tergamam.. member je tolong jeritkan.. tp time tu org x ramai pulak so peragut tu blh lari dengan senang sbb kwn dia memang dh stanby atas moto. br je pakai 1 bulan hp tu..

TWEETY BERT said...

oho sadisnyer.. bencik sungguh dengan peragutt!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...