Bukan Blog Kamu: Soalan STRESS buat insan yang belum KAHWIN!!!

Wednesday, January 5

Soalan STRESS buat insan yang belum KAHWIN!!!

Tak kawen sibuk tanye bila nak kawen..

meh sini aku kasik jawapan untuk sesape yang masih bujang

yang stress bila orang keliling asyik Tanya bila nak kawen..

Jawapan untuk org2 yg suka menanya bende yg sama.....


Just for fun! Jangan amik siyus beno yerh..

Bila nak kawin???
Di sini orang bertanya
Di sana orang menyoal
Tak kira teman mahu kenalan
Asyik-asyik itu je yang jadi bualan
Begitulah nasib orang bujang
Tak kira lelaki mahupun perempuan


Bila nak kawin???
Keluarga pun dah mula risau
Si teruna. emak bimbang jadi bujang terlajak
Si dara. ayah takut bergelar andalusia



Bila nak kawin???
Jiran turut sama menumpang tanya
Bila dijawab jodoh belum ada
Kata mereka, kita kenalah usaha
Mandi bunga salah satu caranya
Tak pun mandi ais boleh dicuba
(he..he..ni cadangan pelik kawan saya)



Bila nak kawin???
Aduuuhh.aku disoal lagi
Kawin??? Nak kawin dengan sapa?
Calon pun takde.
Hah!!! Awak tu memilih sangat agaknya
Ewah-ewah sedap sungguh mulut berkata


Bila nak kawin???
Akan ku kawin jam-jam ni juga ( haa.haa.haa)
Andai memilih suami semudah bershopping di pasar malam
Atau semudah membeli VCD cetak rompak
Atau sesenang memakan twisties..


Bila nak kawin???
Aaahhh.sungguh aku bosan
Banyak yang lain boleh jadi persoalan
Kenapa asyik itu yang dihadapkan
Apa kita nak heran
Lambat cepatnya jodoh, Allah yang tentukan.


Bila nak kawin???
Pada yang masih bujang
Biarkanlah mereka terus bertanya
Usah ditunggu letih mulut mereka (Takkan letihnya sampai bebila..)
Kalau ada jodoh. Insya-Allah takkan ke mana.


Bila nak kawin???
Pada yang asyik menanya
Usah dirisaukan jodoh orang
Jaga masjid sendiri agar tidak goyang
Lain orang lain rezekinya
Syukurlah dengan apa yang kita ada.


sekian harap dapat membantu
weee weeee





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

6 2 ORANG KATA:

misz beauty said...

pastu bila da kawen pulak org akan asik tanya...

bilak nak ade anak?? bile nak ada anak??

ahhh stress!!! tanya macam kite da kawen 6-10 tahun tak de anak... padehal baru kawen... macam rezeki tu diorg yg kasi padehal tu sume keje Allah... kite da usaha kan... erghh!!!!

My Little Diary said...

salam,

hehehe... betul tu, setiap org ada rezeki memasing...

TWEETY BERT said...

tapelu stress.. ALLAH tau nak kasik sume bende tu... Dia yang Maha Mengetahui nape jadi camtu.. nape jadi camni kan kan kan

DiaUmaiNiNaz said...

salam, boleh pinjam jawapan tu bg yg suka sibuk carikan laki...hahah , kalau berjenis tu bagus jugak la, bkn nk memilih sagat pon..aku rasa aku dah terpilih untuk tak kawen2 lg..

azzey said...

TWEETY BERT; Mmg stress klu soalan yg sama je kannnnnn....:)

TWEETY BERT said...

YER BETUL TU... SAYA SOKONG ANDA SUME.. SKANG PON STRESS NAK KAWEN NIH HOHOHOH

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...