Friday, September 12

SEGMEN BEN ASHAARI : AKU , SEORANG BLOGGER !


wah segmen lagi... jom join lagi kat SINI

1.Terangkan secara ringkas peranan anda sebagai seorang 
blogger kepada orang sekeliling anda , masyarakat dan 
negara. Apakah isu yang ingin tekankan terutama sekarang ini 
>> blogger ni macam pemberita, penyampai maklumat, penyebar
info dan wartawan tidak bergaji tetap.. tapi biarlah beretika..
jangan sampai mengaibkan.. jangan menyebarkan fitnah..
tulis dari dalam hati sampaikan dengan sepenuh jiwa gitu..
jangan asyik copy paste dari sumber yang ntah pasti ke tidak..
dulu pernah buat gak... tapi tanak buat dah la hehe..
lebih baik jadi blogger yang 'baik'.. apa blogger yang baik?
belajarlah dari blogger yang otai..

2. Jika anda mampu dapat pendapatan dari blog sehingga
 ribuan ringgit , apakah anda akan berhenti bekerja dan
 menjadi blogger sepenuh masa. Apakah bisnis yang akan
 anda lakukan sebagai Backup Plan masa depan ?
>> saya dah lama jadi blogger.. memang sejak saya kerja dulu..
lepas kawen dan berhenti.. dan sejak jadi blogger memang
boleh dapat pendapatan sampingan terutamanya daripada iklan...
tapi disebabkan tak otai takdela sampai ribuan ringgit hihi..
kalau dapat ribuan ringgit memang hadap blog ajelah..
dan buat bisnes lain untuk menjana pendapatan lebih bagus
dan mungkin saya buat bisnes affilliate....


3. Ceritakan sedikit mengenai harapan anda sebagai
 seorang blogger terhadap dunia blog ini ?
>> harapan saya moga blog ini akan terus dikenali sebagai
tempat rujukan maklumat, tempat saya memajukan bisnes 
orang lain dan juga bisnes saya sendiri gituulah hendaknya..

ok sekian harap maklong... tsk tsk tsk

5 comments:

Qaseh Dalia said...

Terima kasih maklong hihi
Senoga apa yg diusahakan jd impian

Kekzamanis said...

Assalamualaikum Atiah.. Salam kenal! ^_^
Datang melawat dari segmen sama..
Betul2, sebagai blogger kena pperanan kita ni besar kerana kita sebahagian dari rakan media yang menyebarkan maklumat.. Jadi marilah kita sebarkan maklumat yang sahih sahaja.. Jangan sebar fitnah yang belum tentu betul.. Kan? ^^,
Oh, btw done follow sini..Jemput singgah ke blog saya juga.. ^_~
SEGMEN BEN ASHAARI : AKU, SEORANG BLOGGER !

Amie said...

Mudah-mudahan apa yang kita tulis jauh dari mengandungi perkata fitnah... amin. Moga jadi seorang blogger yang baik... he heheh salam kenal dari segmen ben ashaari.

Lya Akif Imtiyaz said...

Salam Ukhuwah Fillah ...BW sini dari segmen yang sama ..All The Best
http://akifimtiyaz3.blogspot.com/2014/09/segmen-ben-ashaari-aku-seorang-blogger.html

Cik Rose said...

Ros singgah sini dari segmen yang sama :)
http://inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com/2014/09/segmen-ben-ashaari-aku-seorang-blogger.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...