Bukan Blog Kamu: MISTIK : PENGALAMAN SAYA BERJUMPA HANTU ATAU JIN.. INI BUKAN COBAANN

Wednesday, September 3

MISTIK : PENGALAMAN SAYA BERJUMPA HANTU ATAU JIN.. INI BUKAN COBAANN


Kejadian ni baru berlaku 2 hari lepassss...
ini kisah betul-betul.... bukannya cobaannnn!! hii hiii

alkisahnya saya ketiduran... bersama anak bujang ketiduran
dalam jam 10-11 malam gitu... keletihan sepanjang hari
membuat kerja macam2 segala bagai.. jadi terlelap awal..

cik suami kebetulan tak ada... dia keluar sebentar menguruskan
hal permotoran beliau.. so saya malas nak ngikut.. rehat lagi best..

apa yang saya teringat.. bermula dengan mimpi...
ada seseorang berbisik dan memberitahu
"ada hantu... pergi dari sini... sini ada hantuuuu"
kata suara itu.. lepas aje dengar suara tu, kepala dan 
badan saya bagai digoncang2 sesuatu... saya pun yang 
agak ketakutan berzikir dan membaca segala ayat..

lalu terbukak mata sedikit... ternampaklah
sosok-sosok tubuh sedang berdiri di depan saya

(alamak.. tengah cerita ni naik bulu ghomaaaa..
harap hantu tu tak pandai membaca dan tau yang
saya tengah mengompat beliau dalam blog.. haha)

apa yang saya nampak sosok tubuh berwarna hitam..
lembaga hitam berdiri tegak di depan saya...
saya buat apa??? dengan berani sungguh saya tutup
mata saya cepat2 dan membaca segala ayat bagai
dengan ketakutan yang amat sangat.. mujur tak histeria..
nanti menjadi history pulak kalau saya histeria haha..

badan pulak seram sejuk tapi tak sejuk tapi jadi
berpeluh2 sebab ketakutan.. perghh ini memang rare!!
agak2 dah ok saya bukak mata balik.... dah hilangg!!

dengan segera saya hubungi cik suami minta pulang
dengan sepantas yang boleh... dan saya juga mengadu 
domba dalam wasap grup... badan saya keras tak kemana2
takut nak gerak.. ayat2 Alquran pun di pasangg untuk
mengurangkan ketakutan.. mujurlah anak bujang tak diganggu..

lepas cik laki pulang.. saya pun bercerita dengan penuh 
bersemangat dan berkobar2.. dipujuk2lah oleh cik abang..
mekaseh lalink... masa tu baru je 11 lebih malam....
dan malam tu saya tak boleh tido.. asyik2 terjaga...
risau kot2 dia datang lagi menjengah hishh!!!

itulah pertama kali saya bertembung dengan hantu jembalang..
harap juga itulah yang terakhir.. tolong jangan melawat lagi...
kami tak jemput kamu pun... jangan suka suki datang ye!!

mujurlah nampak lembaga hitam sahaja..
takde pulak nampak muka dia yang hodoh ke..
bergigi jongang ataupun taring ke..
berbaju putih ke atau berseluar yanky kee..
tidak pula berdarah2 atau berwarna hijau..
dan takde pulak bertocang dan mengurai rambutnya..

kalau lah ini yang saya jumpa...perghh..
histeria la guwe sorang2.... waaaa takmau takmauu!!
semoga lepas ni saya beringat membaca ayat2
dan doa sebelum tidur... ketiduran bukannya meniduri
atau menidurkan malah tertidur... terlelap orang kata..

dan buat anda wahai hantu jin dan jembalang..
aku bukan takut kamu.. tapi aku segan nak 
bertentang mata dengan kamu.. harap kamu takde
la kecik hati ye bila aku tak nak tengok kamu..

aku ni pemalu orangnya.. kalau kamu dan keluarga 
kamu nak kacau keluarga kami lagi pergilah jauh2..
kita bukan sekeluarga pun.. kamu spesis lain...
memang tak boleh ngam... aku tau kamu selalu kacau
anak aku kan.. dia nak tidur kamu cucuk2 dia jangan
bagi tidur.. bila dah kene azan dan dibaca ayat quran
baru kamu nak berambus cepat2.. tulaa.. padammokee..

dah la ye... aku segan dengan kamu la hantu..
kamu pergila tempat lain.. kawan dengan biawak ke
kawan dengan cipan toyak ke.. kawan dengan 
beruk makyeh ke... atau babi ke banyak kat hutan
belakang rumah ni.. pergi carik deme yeh..
sorilah aku tak minat nak layan kamu..
mekaseh la baca blog aku ni hantu oi haha..
kalau ko baca la... ko hitam.. mate ko pun takde kot..
takpelah aku harap ko baca dalam hati okeh..

ok dah... saya dah beri ucapan ringkas pada hantu
yang mengacau saya haritu.. harap memahami...
trauma dan fobia masih bersarang lagi... asyik teringat!



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

2 2 ORANG KATA:

eMMe said...

Bert, byk2 baca doa, ayat Kursi ke kan...takde la hantu datang kacau.. Bert, tauu kamu kuat..leh lawan hantu2 tu.. sediakan perisai pasti dowang takot nak dekat...

harap takde di apa2 lagi... jgn pikir sgt, nnt lain lak jadinya...
InshaAllah takda pape... tak brani kacau dah...

Adinda Baizura Mazlan said...

Blogwalked!

http://cerita-adindabaizuramazlan.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...