Bukan Blog Kamu: Bila Nawfal Sakit...............

Thursday, October 3

Bila Nawfal Sakit...............

tu bukan wajah sakit tapi over excited pulak dia haha....

nawfal si tonet ni memang jarang sakit.. boleh dikira kot...
seumur hidup dia yang hampir setahun ni rasanya dia cuma
pernah demam 2 kali dan 3 kali datang selsema...

kejadian 2 hari lepas.... dia muntah-muntah...
masa pertama kali dia muntah ingat muak biasa je sebab muntah susu..
atau mungkin dia tercekik ape2 yang buat dia muntah...

kendian, bawak dia bawah mak mentua saya...
kat sana lagi banyak pulak dia muntah... ish pelik ni!
dari muntah susu dia sampai muntah air je... banyak pulak tu..

lam hati tu dah cuak dah.. pesal lak ni.. apemendde dia makan?
takut sangat dia makan benda bukan2 sebab dia memang suka
kutip ape2 je yang dia berkenan masuk dalam mulut....
sebab tu kene selalu tengok dia.. takut dia makan benda bukan2...

pegi KK kat sini hanya ada M.A aje bah..
cuma dia cakap tengok dulu, kalau teruk baru bawak pegi spital..
contohnya demam ke, muntah kronik ke, pengsan ke...
sebab budak muntah ni perkara biasa je kata si M.A tu...
maka balik semula ke rumah... dia pulak tertidur lembik nampaknye..
tapi terjaga balik.. mungkin badannya tak selesa...

nangis je dia sebab muntah2.. MIL saya pun sapu minyak lepas tu
urut2 perut dia.. dalam 10-15 minit gitu dia pun tercirit..
beserta muntah pakej sekali la dalam sakit dia tuh...

lepas basuh ciritan beliau maka beliau pun tenang...
sehingga la malam lalu tidur macam takde ape pun berlaku...

kesimpulannya saya rasa, dia tak berak rasanya tak silap dah 2 ari kot..
lepas tu tengok perutnye kembung semacam... makan dan susu lagi..
tapi takde pembuangan.. buncit la perut... bila beliau dah melakukan 
ciritan beliau tidak lagi muntah, perut pun dah kempis dan tak nangis lagi...

esoknya sihat walepiyat  dan aktif macam selalu...
Alhamdulillah lega makcik nakk... he he he he he...

lapyu la nopal.. pegi berak la nak oi...
bikin hati cuak dan gundah gulana aje mak ko neh..


Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

7 2 ORANG KATA:

Cik Nur™ said...

kita kalau tak membuang pun rasa tak selesakan..inikan budak...

dia muntah sbb angin tu....lepas ni nopal kena mkn byk buah..bagi senang yakk..hehehe

♥ ROS ♥ said...

risau kan.. ros klu humaira xyak bg mkn buah delima, picit air byk2.. mmg jap g menyak la dia.. alhamdulillah :)

Kakzakie said...

Kesiannya dia sampai lembik. Baby kalau muntah-muntah biasa memang lembik... nasib cirit dia bukan cirit-birit, kalau tak lagi bahaya Bert.

Syukurlah muka pun dah ceria:)

Qhaifa Nur said...

bila ada cirit dan muntah sekali risau pulak...lembik badan nawfal yup...sekarang dah sihat alhamdulillah

Nurulhuda Abdul Latip said...

Angin kot..nasib dah ok yea..Risau kan biasalah budak2..Nawfal cepat sembuh yea..

Rai Ourkizuna said...

kesian nopal.. bahaya muntah+cirit birit bagi bebudak.. takut dehydrate.. alhamdulillah da ok..

eMMe said...

oh bert, u can count brapekalo nawfal demam ekk.. akak? can't count it, so many2 time... hurm.. cume akak berharap twin sentiasa sehat itu je doa akak... tapi kalo twin susah berak, bab meneran tu.. sampai susu kuar kat hidung tau.. nawfal penah jadi camtu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...