Bukan Blog Kamu: Kalau dah naik takkan nak turun?

Tuesday, September 24

Kalau dah naik takkan nak turun?


ada cecah sebulan ke minyak naik aritu? lupe dah bila naik.. nak cek malas!
ok semalam laki ai dah gaji maka bininya pengabih reta laki dia macam
biasa ajak pegi shopping.. alah! barang dapur la ape lagi...

semalam lepas aktiviti mengkurier coklat kami pun teruskan misi 
menyopping barang dapur.. tiap kali nak beli barang mesti tengok harga..
sebab nak tau ada naik kaaa atau ada turun ka? mustahil..
tapi ada diskaun tu adalah sangat bagus.. lagi2 lampin pakai buang
si nopal punye.. ada murah juga si mamipoko... bagus sekali.. hihi..

ye.. memang dah nampak dah.. barang kebanyakkannya naik...
ada yang naik 2,3 ringgit.. ada yang naik posen2... walaupun naik sikit
tapi kalau penuh satu troli yang biasanya kalau 2ratus lebih...
maka naiklah sikit jadi 3ratus lebih.,. naik sikit je kan tak banyak pun kan?
sape kata minyak naik barang tak naik? takde pun kan? tak naik kan? hahaha

yang terbaru gula ye? ok naikkan harga gula untuk elak diabetes
menteri2 kita memang bijak pandai. kan.. maka jangan nafikan haha

takpe! maka kami menyahut seruan kerajaan supaya berjimat cermat...
mereka membazir takpe.. tu duit kerajaan yang 'rakyat bagi'..
hak mereka la guna cemana2 pun... yang penting kat 'sana' nanti menjawablah..
ok tu je nak bebel... babai...

psst : nasib baik pembekal barang coklat saya menten harga
kalau naik maka rege coklat pun nak naiklah kuikuikui







Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

13 2 ORANG KATA:

Pn. Sheila said...

assalamualaikum... lama tak lawat bert...

erm... selagi bernafas ni rakyat biasa ssh ke senang kena ler kita tempuhi jua perkara di atas,,,

Shark Kay said...

gula naik jgn makan gula..
heheh..
tunggu je lar menteri mn nk cakap cmtu nnti.

Qhaifa Nur said...

alhamdulillah Bert kalau depa turun harga...lega tapi mustahil kan
oleh itu kita perlu berjimat cermat...

Kakizan Omar said...

Emm... betul tu.. terima jer laa.. :D

eMMe said...

Bert, kalo rege coklat naik pun still gak ade permintaan, kalo sedap, mmg org tetap cari Bert, kalo minyak kereta naik, kite tak lehwat ape la kan, ape la daya kita... redha je la....

Masya said...

minyak naik ni mmg terasa sgt brg naik huhuhuhu

Kakzakie said...

Dah di ajak berubah tak nak sekarang rasakan.. mana janji "manismu" ternyata semua palsu kan...

Pokok Manggis Depan Rumah said...

barang naik.. rakyat dapat macam biasa..huhuhu..

tqahmisdar said...

gula naik boleh elak diabetes katenye...katenye la...
*cakap macam orang xbelajar je menteri2 ni*

Cik Nur™ said...

sekarang ni semua nak naikkan..bygkan 20 tahun akan datang..gula sekilo 20hengget...

haishhh...!

ohpanduan panduan said...

kerana 20 sen semua barang naik..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

tp heran juga ada yg kata naik 20sen jer pn nk bising....ngok betol la kan

lelamaisara said...

naik 20 sen pon den teraso lani..huhuuuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...