Bukan Blog Kamu: Jangan lah berkira sangat... melainkan kalau.....

Friday, May 10

Jangan lah berkira sangat... melainkan kalau.....




ada sesetengah orang yang mungkin berkira sikit kalau nak belikan 
anaknya permainan... bagus sebenarnya permainan untuk kanak2...
permainan itulah yang akan merangsangkan minda anak2 untuk berfikir..
lebih2 lagi permainan yang menjanakan minda.. rosak punah ranah 
belakang kira... janji beliau boleh bermain dengan permainan yang sesuai..

saya pernah dengar dialog macam ni...
A : kau tak belikan anak kau mainan ke?
B : malas la.. membazir je.. baru je beli 5 minit je dah punah..

pendapat saya.. ada kedai RM2 kan? cari kedai tu dan belikan dengan harga tu..
takkan 2 ringgit pun nak berkira kot.. kalau rosak taklah ralat sangat kann..
bagi yang berpoket tebal.. ape barang kedai 2 ringgit.. baik beli kat toy'r'us ke.. 
harganya memang terbaik.. sebaik kualitinya lah kan.. tak gituuu??

alaaa benda lain kita boleh beli.. apa lah salahnya belikan mainan...
rosak takpe biarkan dia belajar... nak tau apa kesannya kalau takde mainan?
segala harta benda rumah kita yang tak boleh dimain akan dibuat main...
lagi bahaya kan...? kalau barang kesayangan kita dibuat main dan rosak
tak ke kita akan jadi singa lapar? maka belikanlah permainan...

kau cakap banyak bert... anak kau mainan dah beli?
mesti la dah.. tapi masih bayi.. mana la reti sangat mainnya heheh...



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

3 2 ORANG KATA:

Kakzakie said...

Anak kakak jenis sayang mainan sebab mungkin perempuan. Masa main pun kakak jeling-jeling juga sebab itu walau mainan harga beratus tapi berbaloi. Baru ini anak kakak beli mainan buat biskut harga dia SR115 (beli di mekah)so lebih kurang RM110/- tapi dia jaga...

Masa keciklah mereka dapat main dah besar tak ada peluang lagi..

Suhaila Zahari said...

Lagi satu budak kalau takde mainan dia mula la tgk brg org lain yg sebaya dgn dia..mula la nak mintak brg org..haha.

Cik Nur™ said...

ehh..jgnlah berkira sgt kan..
dengan mainanlah budak2 boleh jana minda diorg dari berfikir..berfikir dan berfikir.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...