Bukan Blog Kamu: Budak kecil memang senang nampak hantu - siri 2

Thursday, January 19

Budak kecil memang senang nampak hantu - siri 2


ingat lagi tak saya pernah reka cerita dulu
di mana kisah budak kecik iaitu anak buah saya la
nampak sesuatu di depan kereta kami...
kalo belom pernah baca cerita tu sila baca SINI

saya nak reka cerita lagi ni korang-korang sume.. hehee
seram neh nak cerita pasal budak yang sama nampak lagi..
tapi lebih tragik lagi dari cerita yang sebelum ni woooo...
kalo takot sila baca sampai habeh.. kalau berani sangat
tengok la sampai bawah ape cerita pasal budak tu lagi hi hi hi

kisah ini dicerita semula oleh adik ipar saya
kerana beliau ada di tempat kejadian...
waktu itu jam 5 pagi.. budak kecil itu merengek2
dan meminta ibu saudaranya kebetulan tidur sebelah beliau
untuk membuatkan susu.. budak itu berusia 2 tahun
dan sangat pandai bercakap walopon kadang2 ada yang tak paham..

dengan mengantuknya ibu saudara itu merangkap adik ipar saya
pun membuatkan susu untuk budak kecik itu di dapur..
budak kecik itu tidak lah baring di pembaringan..
malah mengikut makciknya itu juga ke dapur..
suasana agak suram dan malap lagi kerna tak semua
lampu di buka.. subuh pun belum masuk lagi nampaknya..

sedang enak makciknya itu membuatkan susu..
tiba2 budak kecik itu memanggil makciknya dan bersuara...

"makda.. makda.. ANTUUU ANTUUU"

sambil menunjukkan ke arah bumbung dapur di bahagian
yang agak gelap disitu.. tapi dia tak nanges plak.. slumberrrr jer...
ape lagiiiiiii.......menjeritlah makciknya!!!
dengan pantas membuat susu itu dan terus dibawanya ke bilik...
perghh... makcik itu memang cuak gileee laaaa...
kalo saya pun mesti cuakkk gilaaa hehehehe...

nak tau kenapa...?? budak kecik ni memang dah kenal hantu..
sebabnya ape? terlampau banyak sangat cite hantu kat tivi kan?
setiap kali kalo ade hantu yang muncul.. mesti budak ni akan cakap...

"eeeeeee... ANTUUUUU ANTUUUUUU"

maka termaktublah budak ni memang dah kenal rupa hantu ni cemana..
hmm boleh jadi jugalah beliau memang nampak hantu di bumbung itu,.
perghh.. saya yang cerita ni pon naik bulu ghomeeee wooo....
rase ade hantu tengah bace entry saya ni jugak ahahhahahhaha...




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

1 2 ORANG KATA:

Qhaifa Nur said...

itulah kelebihan ALLAH beri pada mereka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...