Bukan Blog Kamu: MISTERI BUNYI JAM 1 PAGI

Monday, August 17

MISTERI BUNYI JAM 1 PAGI



Pagi tadi cerita pasal kak ipar kene kacau..
kami lakimini pun ada kene kacau bebaru ni..


masa tu layan movie.. kat astro je.. tak ingat 
pulak channel gapo.. hbo ke cinemax ke tahlah..
layan cite omputey.. tajuk pun tak ingat kehkeh..
main tengok je patu sedap pulak layan jelah..

masuk jam 1 lebih pagi.. tetiba dengar bunyi
dari luar rumah.. mula2 buat tak tau je..
patu kerap pulak bunyinya.. tanya cik abang..

"dengar tak bunyi tu?"
"aah dengar jugak.. bunyi ape eh?"
"ntah.. abang g la tengok.. kucing kot"
"takkan kucing.. pelik bunyinya"

merenung sesame sendiri..
bunyi lagi...

"eh jom tengok"

bila tinjau kat di sebalik langsir pintu
kami nampak seekor makhluk aneh..
makhluk yang tak pernah tengok
depan2 macam tu... hitam dan berbulu..
ekornya panjanggg badan belang2..
memang betul la bukan kucing...

dia renung kami balik...
saya bukak lampu nak kasi
dia takut pulak.. dia ingat dia renung2
kita camtu ingat kita takut arr??

lepas dia cabut lari kami sambung tengok
movie balik.. malas la amik port dah huhu..
kata cik asben.. dia tu musang.. camtu ke
rupa musang.. jap eh nak google...

aah betul la musang.. saya google musang
dapat gambar ni.. sejibik rupanya macam
malam yang kami skodeng tu.. 

ape ke pelik tengah pekan ipoh ni ada musang..
ular lipan tu memang tak heran la ada saje..
asben memang penah jumpa la ular kat dalam
longkang depan rumah ni... nak demam katenye..

tak taula musang ni bahaya ke tak spesisnya..
memang selalu nampak.. ingatkan kucing..
tapi ekornya panjang takde ghoman kucing pun..
dan selalu nampak malam2 je.. siang2
dia melangsit je kot keje dia.. melangsit tu
maknanya meroloh atau bahasa lainnya tido.. hihi

maknanya tak misteri sangatlah kan..
misteri bunyi musang di tengah malam..
acik tak bela ayam la cik musangg oii..


Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

2 2 ORANG KATA:

Farah Waheda Wahid said...

haaaa...cari ayam lah tu kott.... he he he...

eMMe said...

cari makan la musang tu..siannn..habitat nye telah dimusnahkan oleh manusia..tu pasal la merayap ke umah org.. kalo kat sini plak de 'babi hutan; tu bert, org penah nampak, sondol2 tong sampah depan umah, saya tak pnh lihat lagi.. keraaa... tak brani nak buka sentiasa pintu, grill je pun tak brani..huhuhuhuu....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...