Bukan Blog Kamu: kalau sudah jodoh tidak akan kemana....30.12.2011

Friday, December 30

kalau sudah jodoh tidak akan kemana....30.12.2011


30 december 2011.. genaplah 8 bulan kami menikah

Bukan di sempadan tapi di tepi masjid dalam dewan

Batu Kikir Negeri Sembilan lepas asar..


Jika sudah jodoh takde la pegi kemana-mana…

Bercenta bagai nak rak bertahun-tahun tapi jika dia bukan jodoh kita

Takkan jadi juga.. tapi jika berkawan dan bergaduh sekalipun

Jika beliau jodoh kita akhirnya akan sampai juga tanpa halangan lagi…


Pernah suatu saat dimana perbualan saya dengan cik asven…

“Andai manusia tahu jodoh mereka.. tak perlu la susah2 nak cari kan..

Kalau ayang tau abang ni jodoh ayang, rasa nak aje berkenalan, berkawan

Bercenta dan berkawen sejak bayi lagi… haha boleh centu bang??”

Kita tahu dia jodoh kita, kita bercinta dan terus kawen tanpa prejudis lagi..

Tak perlu buang masa, tenaga, wang hengget pada boipren atau gelpren

Yang bukan jodoh kita itu…buang masa kan?


Cinta monyet vs cinta sejati.. pernah saya dengar segmen radio

Mempersoalkan tentang cinta monyet hingga ke jinjang perkahwinan…

Ramai yang telepon bercerita tentang pengalaman

Berkawen dengan cinta monyetnya.. biasanya cinta monyet ni cinta

Dari sekolah la kan tak kira sekolah rendah mahupun menengah…


Saya ramai jugak kawan atau kenalan yang berkahwin dengan

Cinta monyetnya.. sangat kagum woo… bercinta dari sekolah

Sampaila ke jinjang pelamin.. paling hebat dari sekolah rendah lagi…

Dah jodoh kan?? Takkan kemana jua..


Pernah satu ketika saya berbahas dengan cik asven tentang segmen ni..

“dasyat kan diorang.. bercenta dari sekolah pastu boleh kawen..

Tak muak ke diorang tu berkawan?? Dah jodoh kan hehe”

“ish tipu je kot.. ala benda boleh reka-reka..kalau camtu abang pun

Boleh gak tepon radio kata saya dah berkawen dengan cinta hati

Saya sejak tadika lagi kami berkawan.. alaaa nama pun cinta monyet..

Karutlah.. bagi abang cinta monyet ni semua mengarut.. sekadar suka2 aje..

Dah tak suka boleh pergi carik lain.. cinta sejati jugak yang betul”

“ada la.. kawan2 orang ada jugak yang dah kawen dengan cinta monyet diorang”


Tapi soal jodoh pertemuan semuanya dah menjadi ketetapan Illahi…

Ada orang jodohnya cepat.. ada orang jodohnya lambat..

Dan ada juga takda jodohnya di dunia.. kerana jodohnya Allah

Sediakan jauh lebih baik di Syurga sana….Wallahua’lam…


Sekali je la bercenta masa di tingkatan 3 dulu…

Cinta monyet la kununn.. phuiiii… 2,3 bulan abeh sudahh..

Pastu tade dah main-main cinta.. sampailah saya terberkenalan

Dengan cik asven di usia 18 tahun terus berkata dalam hati..

“aku rasa dialah jodoh aku.. serasi je bila bersama.. banyak persamaan

Dan banyak juga pro and contranya…berkawan, bercenta, bergadoh,

Bertunang dan akhirnya berkawen juga… Alhamdulillah..”


Bulan januari sudah tiba.. ada sesuatu di dalam bulan ini…

Ulangtahun percentaan sudah kembali…

Tak sabar menantikan kemunculannya bersama-sama beliau…

Sekian entry bosan centan centon saya untuk diri sendiri…



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

5 2 ORANG KATA:

Mummy Princess said...

Sihat Tiah? macam mana, Dah preggy blum??

izyantyPersonalTaste said...

my sepupu kawen baru nie...cinta monyet gak dari sekolah rendah lak tu...alhamdulilah akhirnya selamat kawen dah...walaupun masing2 jauh masa bercinta dulu.

Fendy said...

tahniah

Cik Carrot Susu said...

jarang cinta monyet berkekalan sehingga ke jinjang pelamin. tapi kalau dah kahwin tu kira jodoh Allah la kn...

Tentang Kita said...

tahniah ...semoga berbahagia hingga akhir hayat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...