Bukan Blog Kamu: Syawal 2010 - part 2

Thursday, October 7

Syawal 2010 - part 2

takire takire nak cter jugak pasal raye walopon lmbat serta terhegeh-hegeh.. nak bacer sila... tanak bacer sila layan sajer yerh hehee... menurut kalendar arini... arini 28 syawal sudah.... japje mase dah berlalu kan... abih dah bulan syawal.. pejam celik nak msuk dah tahun 2011... insyallah tahun yg bermakna buat saya & dia...

untuk babak kedua ni.. nak cter pasal xtvt di pagi rayer lepas acara menziarahi kubur2 di kawasan perkuburan.... maka segerelah kami ke rumah nenek saya atau lebih pemes dengan gelaran WAN... tak panggil nenek atau opah.. tapi WAN.. ni ialah acara tahunan di pagi raye bagi sesiapa yg masih single (kalo tak gilir-gilir ngan umah mentua utk yg dah kawen)

suasana di ruang tamu tetap meriah walopon ramai tahun ni g beraya umah mentua.. adik badek mak sayer ader 9 org... dalam 9 org tu plak anak2 diorg plak ader 7,8,11 pon ader.. paling sket pon 3... menurut wan sayer... cucunya (sepupu sya la tu) ader 65 org... cucit2 (kira anak buah sayer la) ader 40++ tak ingat la weh.... RAMAIIII BUKANN??? soo kalo balik kg ctu mmg PENOHHHHH!!!!


Antara yang hadir di kampung

sedapnyer lauk2 rendang ngan ketupat daun hasil buatan makcik2 saya kat sini.. lama tau tak rase ketupat daon.. beza sangat rasenyer ngan ketupat plestik.. terbaekk!!

saat ni paling lawak.. sumorang buat lawak.. saya datang dari pemili yg kecoh mecoh.. so kalo dah berkmpul tu mesti gelak bahak2 sampai kua2 air mata kegembiraan yg melampaui batasan.. ntah2 kalo ditakong air liyo sensorang mau penoh semangkuk... keh keh keh....

sekiyan lagi.. smbung di babak 3 plak.. arini tak bizi sangat leh la apdet laju2 bak halilintar menyembah bumi.... harap tader aral yg mengganggu saya untuk mengapdet belog yg saya cintai...tata





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

0 2 ORANG KATA:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...