Bukan Blog Kamu: i-CITY seksyen 7 Shah Alam

Wednesday, October 27

i-CITY seksyen 7 Shah Alam

sebelum kita cerita lebih panjang lebar
maka dengan ini kita isi peyot dulu yang kosong
bagi kasik tenaga penoh dalam isi badan...

makanan telah diseponser oleh cik abg long saye
merangkap abg ipar saya punye bakal...
kami makan di kedai makan klang selangor
makcik kepada isteri beliau
merangkap biras saya punya bakal....

semua menjamu selera termasuk saya
yang tidak menyempat semasa
aktiviti makan sedang berlangsung...
sebelum makan ade.... tisss tisss tisss...


jurukemera *saya* sedang mengambil gamba curi
di tepi meja untuk merakam suasana sebelum makan....



(lain sume gamba kene pakenson.. gegel & gegaran berlaku)

kami dijamu dengan bihun sup, satey serta nasik ayam mabeles...
setelah perot kami dijamu dengan makanan percuma yang sedap..
maka berangkatlah kami ke I-city shah alam...
memandangkan masih ader yang belum pegi lagi
menjamu mata pula dengan sianaran cahaya lampu neon disana...


kali ke empat saya menjejakkan kaki disini...
orang lain mesti dah lapan belas ratus kali agaknye kan...
sebelum ni free saje kan...
pastu kene baya plak 3 hengget utk sebuah kete...
tapi yang terbaru plak....
cube tengok baper hengget????????
v
v
v
v
v
v

siap ader teket lagi ngko!!
sepoh hengget tau utk sebijik kete...
ader kupon bagai....

kejadian seumpama ini telah berlaku 2 minggu lepas senanye...
setelah siap disunting maka dapatlah ku mengapdetnye arini....

ohhh lembab tak hengat!!
kew kew kew...
biasalah kelemahan diri sendiri
haruslah diakui dengan sewajarnya....

malam minggu biasalah...
ramai orang...
tah bape ratus bijik keta tah datang...
perghhh kaya betoll tokey tempat neh...
teringin plak nak mintak keje jadik tokey I-city ni..
mesti gaji gua mahal kan..
perghhh angan2 sungguh~
tak salah kan kita berimpian tinggi,...
lalalalallalala
*ayat kabe*

moh kita berjalan2 besame saya di I-city
mari ekot saya.....
v
v
v
v
v
v
v
mereka2 mereka merupakan adek badek encek tunang saya...
harap maklong.....

ecececeh..
nak juga menyelit dalam adek badek encek piyansey saya....
sambil menunjukkan berigud..
serta menyanyikan lagu ini..
gud berigud anak kamben kua janggut..
saper nak tau ader org tekentut..
*lagu masa kanak2*



berkumpul sebentar di tangga di sebuah kedai
yang tidak berjudul....
kami naik 3 kereta...
ramai kan...
tu pon tak sume yg ader..


..........................................................................................................



seterusnya..
moh kita layan ektibiti bebas kami...
setlah penat puseng2 jalan2 satu aisiti nih...







ku juge cube untuk memakai balung ayam ini..
ader rupa ayam pompan tak..???


macam2 dibelinya hiasan di kepala tuh...
tak terkecuali aku...
mula2 datang dok ejek2...
"hek ele.. cam bebudak"
maka aku pon terjoen untuk memakainya
memandangkan ianya nampak mengader jer bila letak atas pale...

encek tunang saya yang cuba mempamerkan lubang edong...


haaa untuk kebawah itu..
kita kene kasik tiket tadi..
yang ader kupon sepoh hengget tadi..
pasan takkk??

banyak heywan2 peliharaan yang terdapat disitu,..
sumenye jinak2...
andai kita kuat membuli
mereka tidak akan melawan...
malah duk diam2 sahaja
walopon dalam hati itu ada marah....
biakan saja....


lihat!!!
dia nak geget tangan encek tunang saya.,,.
hati2 yunk!!
jangan sampai putosss!!
sok cemana nak sarung cencen i nanti!!!

setelah ku bisik2kan di telinga gimau itu,,
maka kejadian yg tidak diingini tidak berlaku....
patuh juga gimau ini dengan saya...
bagus!!
kipidap!!


ohhh aper yang terjadi disitu???
yer saya tau..
cekak liplap itu telah jatuh!!
betul tak tekaan ini??

yer memang la tepat..
sebab aku yg jatohkan..
ulalalala....

bukan sahaja heywan...
malah pokok2 & tumbuhan2 segar juga terdapat disini,...
nak makan pakgat tu tak kasik petik...
mereka bilang buah2 itu beracun & tidak berkhasiat...
maka kami pandang saje buah2 itu dengan
air liyo yang meleleh2....
pergghh sedapnya buah ituu!!!
uweaaaaaaaaaaa nak raseeeeeeee,............


baik2 kome....
hati2 ngan zirapah itu...
kalo dia ngamok kang..
abih dia kejar satu taman itu...

fuhhh mujurlah semuanya selamat...
zirapah itu jinak jugalah...
kami tidak risau lagi..
lalalallallala.....


kuda juga memberi kejesame yg baek.,..
beliau tidak meragam tatkala
kami mengambil gamba brsamanye..
bagus encik kuda!!
kipidap!!!

...........................................................................................

zzzzzzzzzzzzzzzzzz...
beteri kemera sudah abeh.....
hishhh!!!
tak puas lagi nak bergambo neh!!!


maka kami pon pulanglah dengan wajah yang penat
serta gembira bersama keluage ke desa tercinta...
di putrajaya ....

selamat lah sudah jalan2
di aisiti seksen 7 sahalam....
tata..
moge ketemu lagi di lain majlis..............




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

2 2 ORANG KATA:

azzey said...

TWEETY BERT: i-city.x pnh pegi lagi!

p/s: bkn ayampompuan...ayam betina! ha3.....

TWEETY BERT said...

pegila bess lepak memalam bwak pemili... hehe

ehh ayam betina yerh haha tamo2.. saya nak ayam pompan... lalalala

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...