Bukan Blog Kamu: Bermulalah episod temujanji ke temujanji..

Thursday, October 23

Bermulalah episod temujanji ke temujanji..



Dah bape kali tunda pegi klinik akhirnya terbuat jugak
dah buku pink ni lagi untuk kali kedua hari selasa lepas..
hampir sebulan saya lemah gemalai.. mabuk pening..
Nak buat ape pun malas.. banyak tidur plak tu haha..
Asyik takde mood je.. mood asyik pegi ke laut..
preggy kali ni lain sikit dari ngandung si nopal dulu..
Simptom nya tak sama macam dulu.. jauh beza..


Harapan besar mau sepasangla.. impian cik laki
kepingin sangat nak anak gugurl plak lepas ni..
Nama pun sejak beliau muda2 zaman sekolah dah simpan.
nampakkk...? Semangat sangat nak anak gugurl..
kalau dapat gugurl rezeki.. kalau boboi rezeki juge kan..
Tak kisah janji selamat semuanya.. doa2kan ya.. hehe..

Saya cek ni sendiri.. waktu pegi pos coklat
saya lari jap pegi klinik beli UPT....
kebetulan hari tu beliau takde kat rumah ke pekan
uruskan perniagaan beliau yang baru nak bermula tu..

beli tengahari.. pastu terlupa.. dah petang baru cek..
tengok2 ada 2 line.. haa nampakkk.. macam dah boleh
agak sebab tu semangat nak beli gak sorok2...
impian nak tergezutkan cik laki ai la hikhik.. menjadik!
tu yang letak dalam kotak hadiah tu nampakkkk!

hari tu pulak dia lambat balik hishh!! Saya asyik call
je dia mintak balik rumah sebab kata ada hal penting..
"bang balik cepat.. tadi duk kemas2 rumah ayg jumpa
satu benda pelik... cepat balikkkkk" kata saya bernada
buat2 marah supaya bikin hati dia cemasss hahaha..

lambat balik.. saya call la mak n adik badik bgtau berita ni..
maafla cik laki.. no ke 4 baru tau.. sape suh balik lambat hihi..
Dah malam baru sampai rumah.. saya berlakon buat muka
marah.. ok mood kene betul baru la jadi drama spektra tu..

sembang la barang sedua perkara sebelum saya buat serprais..
pastu sebelum dia siap2 nak mandi saya pun bagi kotak tu
pada dia.. "ni ha bendanya.. sape bagi ni?" Tanya saya bersuara
cemburu konon2nya.. "ntah ni bukan abang punya" sambil duk
renung kotak tu.. eee bukan nak dibukaknya.. "abg bukak la..
 tengok sape yang bagi hadiah tu" saya buat2 marah hihi..

dia tersengih2.. siap nak tutup mata bukak kotak tu 
takut katanya.. haaa cuak dia kateko hahahaha.. kene2!
dalam 2,3 minit jugak saya paksa dia bukak kotak tu..
asyik takut je haha apekene ntah.. akhirnya dia bukak jugak..

dia tengok je dengan muka blurr.. x pandang pun upt tu..
hek ele.. saya punya la bengang adoi dia nehh blurr plak..
"Takde ape pun dalam ni..yang ni lama punya kenapa 
letak dalam ni?" Tanya dia keblurran.. hisshh!!

"Apa pulak lama la.. tu baru beli la petang tadi"
"Eh.. yeke ni? Ni baru punyaa?!!?"tanya dia
Dan baru nampak senyum sampai telinga..
"haha.. yela.. baru punya la.. kalau lama buat apa
beria suruh bukak.. tu pasal asyik call suruh balik cepat"

Ok tuje la nak cerita.. selebihnya simpan sendiri je udah haha
yang penting situasi lawak tu saya simpan buat kenangan
betapa tergezutnya dia kahkahkah.. ok tabaik gelak kuat2..

Harini temu janji jumpa doktor pulak.. senin depan
jumpa doktor gigi pulak.. dan coklat.. ya coklat..
buat sementara ni saya tutup tempahan...
dah bukak nanti saya umum balik yeh.. tak sihat la..

cerita nawfal..? Hmm memang,, sejak nak beradik ni
berubah banyak dah dia.. mak oiii kuat meragam..
kuat ngamuk.. suka protess.. tensen plak kadang2..
dan dia pulak seminggu demam lepas terberitanya 
 Mak dia dah ngandungkan adik dia.. sekarang dalam
proses ceraikan susu.. bahaya kan kalau masih susu 
badan tapi dah peknen pulak.. okla dah boleh terima
dah susu botol dengan paksaan haha.. nanti2 saya cerita
pengalaman nak cerai susu badan pulak dengan nawfal..

Ok tata.. moga saya kembali kuat semula..
lembik jugak sekarang ni.. walaupun dah makan vitamin..
biasalah hormon ngandung ni macam2 gaya..
Kita layan kan ajelah.. Insyallah due bersalin 3 june..
ha amik kau nanti sebulan la tak puasa romadhonnn..




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

2 2 ORANG KATA:

Masz Sidek said...

salam kak bert. lama.dah tak singgah sini, tahniah. semoga akak dan baby sihat,

Ct Noraishah said...

Tahniah2x..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...