Bukan Blog Kamu: AWAS : SILA BERHATI-HATI DENGAN PENJUAL DAN PEMBELI ONLINE PENIPU

Wednesday, July 9

AWAS : SILA BERHATI-HATI DENGAN PENJUAL DAN PEMBELI ONLINE PENIPU



Dalam keghairahan orang kita nak berniaga
secara online khususnya, apa yang penting 
kepada pelanggan sila berhati2 dengan 
penjual2 bisnes online... banyak kes penipuan
melibatkan dunia bisnes online tanpa sempadan..

Kenapa? Jangan tak tau... bulan2 puasa ni pun
Ada yang amik kesempatan berniaga secara haram..
Amik produk orang.. jual sendiri.. dah dapat duit
Cabut lari.. kesian pada buyer yang tertipu..

Kalau anda ada akaun instagram boleh tengok di
#kamibencikakitipuonline boleh baca post daripada
Masalah pembeli dan penjual online yang kene tipu..
Ada buyer penipu.. kata dah bayar buat resit palsu pastu
seller tertipu.. macam2 jenis manusia boleh tengok situ..

Saya selaku penjual bisnes online dan pembeli barang online
kene hati2 jangan sampai terpedaya dengan buyer penipu
dan seller penipu.. sila cek betul2 selagi boleh cek..
Sebagai penjual, selagi takde payment barang niaga
tak boleh proceed.. kalau jadi buyer, cek dulu seluruh
maklumat dari seller tu, kalau betul2 diyakini
contohnya tengok feedback pelanggan ke baru boleh
berurusniaga dengan seller yang jujur.. 

Bawah ni contoh kes penipuan bisnes online..
Kredit gambar daripada #kamibencikakitipuonline



Bila dah terdesak tak kira apa cara halal haram pun
tak kisah dah.. janji ekonomi sendiri terbela
meskipun dapat secara haram.. walhal banyak je
cara nak dapatkan duit melalui bisnes online..
nanti dah tertangkap sapa yang malu?
Mereka dan keluarga mereka laaa hehe..


Semoga kita tak tergolong dalam golongan ini.. aminn









Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

2 2 ORANG KATA:

Cik Asma BLuppy said...

tak baik betul buat mcm tu. rezeki haram.

Mar Mansor said...

rm250 tu besar nilainye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...