Bukan Blog Kamu: AWAS : JANGAN BELI AYAM PASARAYA!!!

Friday, July 11

AWAS : JANGAN BELI AYAM PASARAYA!!!



cubaan untuk memanjangkan kisah... jumpa gambar ni dalam FB..
bila tengok kes macam ni teringat kisah dahulu.. meh saya ceritakan...


ha tengok sendiri.. sebab ni jugak la saya memang tak beli ayam
kat pasaraya... pernah satu tika dahulu jeng jeng jeng..

nak makan ayam di satu tempat yang dirahsiakan...
baru nak makan.. sekali ternampak leher ayam tebuk..!!
alamak... terus rasa loya mual2 dan pening lalat..
bila tanya pada pembuat makanan tu beli kat mana
dia kata beli kat pasaraya tuuutt.. ooh ok.. tengok leher dia!

pembuat makanan tu pun terkejut.. lalu berkata 'tak payah makan la'
lama dah masa tu tak silap tahun 2002... sejak tu kalau nak beli
ayam memang tak nak beli pasaraya.. beli kat pasar je terutama
penjual melayu.. kalau bukan melayu saya tengok sendiri
memang takkan sembelih pun.. hehe.. bunuh aje kiokk..

kalau makan kat kedai makan pun kadang2 sangsi.......
pernah gak tengok orang melayu kita beli ayam banyak2 kat 
pasaraya untuk tujuan meniaga di kedai makan.. katanya 
ayam kat pasaraya murah.. hmm memang murah pun...
kalau dah RM4.90 je sekilo.. time promosi la katakan...
hati-hati ya peminat ayam.. sila panjang2kan kisah ni...



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

1 2 ORANG KATA:

Pn Sheila said...

saya dah lama x beli ayam ni... mmg kena hati-hati slu kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...