Bukan Blog Kamu: Demam, Batuk, Seme

Tuesday, August 10

Demam, Batuk, Seme

Setelah sekian lame diri ini tidak sakit demam batuk seme... & setelah sekian lame jugalah kaki pendekku tidak menjejakkan dirinya ke sebuah klinik swasta & mendaftarkan diri sebagai pesakit demam batuk seme...

Selama ni kalo jadi pesakit dah tak perlu susah payah.. mmg sentiasa ader stok ubat.. tiap kali kalo rase lemah bdan nak demam jer.. mesti carik vitamin C cepat... dengan pantas virus demam batuk seme terbrek sebab kuasa vitamin telah menghalang virus demam terus merebak...

hampir 2 tahun jugak kot tak demam... dok di perantauan.. luper nak bawak segala macam pertahanan.. akhirnya kecundang jua tatkala diserang virus hasil daripada perjangkitan rakan seopis yang demam batuk seme...

4 hari aku demam.. mulai 24/7 sehingga 27/7 kot lamenye... sebab degil tanak g kelenet.. tapi akhirnya aku diugut oleh amey sehingga buat aku jadi takot dengan ancaman beliau.. maka jadi jugalah aku sebagai pesakit demam batuk seme di sebuah klinik swasta di shah alam...

Raser nak tergelak jer bile masuk dalam... duduk.. bagitau sakit ape... kene cek.. patu demand ubat macam2.. patu kua wat muker toye...

"yer sakit aper"
"demam batuk seme"

.....kene cek.....

"baper hari demam??"
"2 hari baru"

... sebelum kua...

"doc.. sayer nak ubat batuk jer ngan antibiotik... yg lain sayer ader"
"okeh boleh"
".. ha doc.. lagi satu.. saya nak ubat batuk yang tak ngantuk"
"hmm biasa makan aper??"
"saya nak zecuf kalo ader?? (sambil tinjau2 kat stok ubat batuk klinik tu)
"ohh zecuf tader... yg lain ader la.."
"hmm.. yg bena tanak.. sedilix pon tanak yer doc.. lagi aper yg ader..??"
"tussidex ader la bleh??
"ha bleh la jugak.. ok trma ksih doc.."

maka nilah 2 ubat yang aku dapat dengan harga RM28 hengget sekali dengan caj konsultansi.. perghh raser mahalnyer.. kalo beli kat kelenet abg atau acik aku ntah tak smpai pon lemebelas hengget agaknyer... eeeeeee.. balik kampong nanti nak bwk stok banyak2... senang.. tak payah g kelenet.. nak amik mc jauh skali.. hohoho..

Sebelah kelenet tu.. ader ani sup utara.. dlu masa beliau dok shah alam.. ni la port yg bess sangat nak mkan sup.. mabelessssss!!! tapi sejak kedai ni direnobet... makin cantik.. harga pon makin mahal.. & supnyer.... dah tak semabeles dulu... hmm nape yer...

Tapi oleh sebab aku demam.. maka aku ajak sajer beliau makan kat sini memandangkan klenet & restoran ni sebelah2 jer.. nak mkaan bende lain takde selera.. bedal sajerla....

Aperpon.. mekaseh yang tidak terhengga pada encik tunang sayer yang teralu caring sehingga raser diri ini telah menyusahkan beliau... hmm.... Y_Y ni yang raser nak nangeh ni.. bila kenangkan balik masa kejadian demam batuk seme nih.. hmmm... tata..




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

0 2 ORANG KATA:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...