Bukan Blog Kamu: BERKELAH BERBESDAY @ BAGAN LALANG

Monday, June 20

BERKELAH BERBESDAY @ BAGAN LALANG


awal bulan haritu...
ada besday gurl...
genap setahun cik baby...
tahniah... lalinkkk..

kebetulan... minggu sebelm puasa...
ada berkelah dengan family..
tak semua ada... dua family tak datang..
ada hal masing masing...

yang terdekat... pantai bagan lalang..
mula pegi.. terasa jauh.. yelah!
ikut jalan jauh haha.. sejam lebih sampai..
rupanya ada jalan dekat...
setengah jam dah boleh sampai..
mujur jalan balik ikut otai...

alang2 dah berkelah..
semangat la nak sambut besday skali..

hepi besday my anak dara busyukmasyem..
budak ni lawak sikit orangnya...
macam apak dia jugak kot pelawak haha..
suke kasi orang gelak tengok dia...
ade je benda dia buat supaya orang boleh gelak..


rela selalu dibuli anak... ai sabojelah ye dedi..
kihkih.. maknya garang sikit.. tak berani dibuli..

sorang bujang.. sorang anak dara...
japje dah besar korrang korrang neh...



tunggang terbalik dah gambar...
lantaklah.. maleh susun haha...
ngantuk neh..


ni masa odw balik...
bukak tingkap semangat nak amik gambar,,
signboard bagan lalang ni...
dan semangat jugak mamat2 motor ni
ngangkat tangan.. terkejut acik..
perasan ko amik gambar diorang pulak...
padahal.... ehh haii..

ko tau?? dulu sini huduh je tau..
maksudnya.. dulu cuma ada...
laut.. pasir dan jalan tar sikit...

bila diorang ajak datang sini..
terbayangkan macam dulu..
rupenya dah lain!! jakun acik..
lawaaaaaa!! dah jadi pusat peranginan..
ada hotel resort bagai tengah laut..
maju dah sini rupanya...



cerita kek pulak...
malam sebelum berkelah gigih cari
kat bandar seri putra.. ada pekan kecik situ..
ada dua je kedai kek.. dan tak banyak pilihan..
lagi2 dah malam kan... alaaaa....

jumpa yang ni warna warni pulak..
kenela ngan budak2 kan...
bantai jelahhh...

tapi sedikit kuciwaaaaa...
tau kenapa?? dah tau kek tu camtu..
pesal tulisan hepi besday tu 
kale merah merun diknon oiii...
acik yang tak keje kedai kek pun
boleh agak nak guna warna ape..
adehhh... gelap malap.. tak nampaklah
tulisannya... pakaila kuning ke putih ke...
last la beli kedai ko oit.. dua kali dah kene nih...

posing jap.. pinjam topi diorang bawak haha..








ko tengok muke dia??
suka sangat buat muke camtu..
sebab nak kasi orang gelak... kahkah
kitorang panggil dia chucky..
banyak dah koleksi gambar 
dia buat muka chucky haha..





ok cik baby... ni sebelum mula...
bukak baju.. basah dah..
makan dengan comot..
budak ni suka makan sendiri..
ha sukatilah nak oii..


ni abang.. puu kat jpm putrajaya
hobi dia menjala... jimat duit belanja barang basah..
setiap kali menjala di mana2 penuh berbaldi2 dapat..
murah jeki.. selalu gak numpang jeki dia..
gile sedap ko makan ikan segar je selalu..
berkelah ni pun sempat lagi dia g menjala..
lupe nak tengok koleksi dia masa ni...
sibuk bergambar lah haha..

dah tujelah..
ngantuk nih... nanti sambung lagi..
nak sambung tido jap sejuk2 ni...
grrrr... grrrr...


Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

0 2 ORANG KATA:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...