Bukan Blog Kamu: Pertemuan yang tak disangka.. kalau dah jodoh kan?...

Wednesday, May 25

Pertemuan yang tak disangka.. kalau dah jodoh kan?...



cerita ni panjang.. sebab kisahnya panjang..
kalau rajin bacelah.. ade ke orang nak baca..
hehehe kalau baca tenkiu... tak baca pun tenkiu..
saje simpan kisah ni buat kenangan.. boleh kan..?

Selepas spm 2001.. ditawarkan di uitm seri iskandar..
kos bangunan ko tau.. masa mula2 dapat terkejut..
nak tau kenapa..? masa isi borang upu zaman tu.
guna pensel.. so boleh padam kalau silap..

last minit sebelum pos borang tu..
cek la kan kalau ada silap salah ke..
banyak mintak kos bisnes la sebab minat..
tah cemana gatal tangan padam pilihan 
yang terakhir tu.. dan tulis diploma bangunan..

dan ITU YANG DAPAT..!! hahahah.. adoiyai..
tak layak kot dapat kos bisnes masa tu..
atau terlampau ramai ke.. banyak saingan..
ntahlah.. masa mula2 tau tu taknak pegi..
tapi family kata pegi jela.. nak dapat susah..
so kita pegi je la masuk taktau pape..
dan yang lagi rare kite sangat benci MELUKIS!!
cemana la boleh dapat kos ni...aduuuu...


dan tak sangka hikmahnya... terjumpa jodoh kat sini..
belajar? tak minat langsung.. tak paham langsung..
tau nak bercinta je hahah.. masa sem satu..
tryla mintak tukar kos bisnes yang diidam2kan..
masa sem dua dapat result tak lulus... sedih je masatu..
dan ada terfikir2 nak tukar uitm la.. benti belajar la..
siyes tak minat.. nak belajar lagi lah pemalas...
nasib baik ada buah hati.. tahan japla sini mihmihmih..

2002 kami ketemu.. lepas orentasi.. kelas bermula..
masa tu dia kos sulung kat sini.. ada dua kos baru..
ukur bangunan dan landskap kalau tak silap..
mula2 dengar dua kos ni nak ditransfer ke shah alam..
tapi akhirnya landskap je pegi.. ukur bangunan tinggal..

maka masa tu.. lecturer kami sama jelah..
kami berkongsi di bawah satu program..
masa sem satu jelah.. sem dua dah berdikari hehe..
jadi.. dia pernah menumpang kelas..
ternampak dia.. tapi tak heran pun..
masa tu takde cerita lagi nak cari pakwe bagai hihi..

masa sesi kenalkan diri dalam kelas..
cerita dari dia masa tu dia dah usha2 kihkih..
sebab tanya dia cemana boleh minat nak kenal..
katanya masa dalam kelas la masa suai kenal tu..
kena bangun kenalkan diri masing2... ohh..
dan tika itulah dia sudah terlihat cik bert..



tak lama pun tumpang kelas..
lepastu diorang ada kelas sendiri..
oh ya.. gambar2 yang dihaplod ni 
masa kami buat sesi trobek di uitm
bulan lepas... syoklah jalan2 dalam ni..
imbau kenangan silam bersama.. 
*silenyampah* :p


dan disinilah pertemuan dua makhluk..
kaki lima kelas ni.. dia dan kawan2 turun tangga tu
dari kelas nak ke cafe.. nak sarap la tuh kot hehe..
dan kite plak dari cafe nak balik semula ke kelas..
memula pegi ngan kawan.. tapi masa balik
kawan dah jalan dulu ngan boipren dia.. adehh..
jalan la sorang2.. kaget jap ada segerombolan
abam2 nak berselisih.. debar sebab jalan sorang2..
di kaki lima yang senyap sunyi.. tengtengteng..

kepala tunduk ke bawah bajet ayu hakhak..
takut sebenarnya.. segan la macam tu..
tetibe ada sorang mamat ni blok jalan kite..
dia halang dari berjalan.. benti jap..
cuak sebenarnya.. lepas tu dia blah..
pandang dia dengan penuh amarah..
" pehal lu kaco jalan gua "
(konon ganas tapi cakap dalam hati)
dia sengih2 lalu mintak maaf sambil babai..

pandang kali kedua.. ok senyum gatal dah muncul..
berdegup jantungku.. bila melihat kamu lalalalala..
itukah cinta pandang pertama uwa uwa uwa..

kali ketiga pandang lagi sesama..
dua-dua senyum meleret dan babai tangan..
senyum sampai balik kelas...
dan terfikir siapakah dia...
dan tau dah dia kos ape..
sebab kenal dengan kawan2 dia
kes tumpang kelas tu. tapi tak heran plak..

dan bermulah episod terserempak2..
yang menguatkan lagi dalam library lama..
yang kecik cinonet tuh.. duk cari2 buku..
dan terserempak dia pun cari buku..
alololo cinta kampus konon2 hakhak..
macam dalam drama pulak..

dia tegur.. tanya nama.. ajak borak skejap..
dah bagitau nama dia pun keluar dari library..
panggil dia balik masa kat luar.. 
tanya nama jugak.. senyum dan pergi..
marah jugak.. tanya nama kita..
tanya balik tak jawab.. sengih pulak..

dan lepas tu selalu sangat terserempak..
dan kami berkawan bermula dengan surat..
padahal dah ade je hp masa tu.. 
oh ya dia takda hp pun.. pinjam kawan..
malas nak beli katanya...

best jugak brcinta guna surat..
jiwang karat ke.. jiwang karut ke..
merepek meraban semua ada.. kahkah..
dan yg penting surat tu sampai skang ada..
ha nampakk.. boleh simpa buat kenangan..
baca balik gelak balik.. hihi..

dah kawan kenal2.. nampaknya serasi..
kalau sembang macam member lama...
banyak betul nak cerita potpetpotpet
dan akahirnya terus bercinta...
takde dating2 pun.. tengok dari jauh je..
naik sem dua barulah mula nak berdating..
amboiii... orang sibuk belajar dia sibuk bercinta..

dan sehinggalah sekarang.. walaupun dilanda badai..
pahit manis semuanya bersatu.. gaduh tu biasa..
 menangis ketawa merajuk dan rindu..
semuanya dah lalui sampailah sekarang...
akhirnya disatukan dan menikmati dua cahayamata..

habis cerita macam mana kenal..
walaupun tak cerita detail..
tapi cukuplah... yang manis2 macam gula
kita simpan2.. biarlah jadi kenangan.. hihi..




padang dahh lain ewahh... ada tempat berteduh..

asrama lama ni.. dulu putih warnanya..
diorang panggil blok berantu.. haha tak tau napa..
ada jumpa antu ke.. anak buah pun study kat sini...
dia pun ada cerita pasal blok ni.. jengjengjeng

dulu penah duk blok ni..

dewan makan.. port bergayut.. hihi

fakulti seni lukis seni reka..
penah masuk sini member ajak..
suka dan kagum tengok hasil kerja2 diorang..
suke sangat tengok sebab sendiri tak pandai huhu..

dewan baru.. dulu takde..
konvo sini kot..


dan nilah fakulti kami...
menung kami tengok bangunan ni..
banyak sangat kenangan kan...

belakang tu cafe.. antara port lepak jugak dulu nih..
gigih amik gambba pakai monopod huhu

rindu padang ni.. walaupun takde main sukan ape dah..
tinggal dah sukan zaman sekolah je layan...
tapi tiap kali cik abg bersukan wajib jadi penonton..



hmm muke cafe.. boleh kata hari2 datang..
kat sinijelah berdiskusi dan bercinte je tau haha..

tak masuk semua gambar.. banyak sangat..
ada kat dalam fb je.. kalau rajin g lah tengok..
dulu takde pun signboard ni.. skang dah ada,,,
sangat cantik waktu malam lah..
babai uitm.. nanti 10 tahun lagi kami datang ye..

tahun ni sempena usia perkenalan
dah cecah 14 tahun.. dan baru 5 tahun kawen
kami nak trobek zaman silam...
masuk uitm dan amik gambar..
kejadian berlaku pada masa anniversary..
cukuplah hadiah ni pun jadi...
simple tapi bermakna... lepas ronda2 uitm balik
rumah mertua yang dekat je dengan uitm ni
dan buatlah upacara potong kek sikit..
buat syarat hahaha... 







mahap tukang amik gambar goyang2 daaa...
jadilah dari takde.. gamba pun tengah malam.. 
sengal2 je memasing.. kihkihkih..

dan yang paling sedih sekali...
semua gambar2 dulu2 di uitm habis
ntah hilang ke mana..
kenangan dengan kawan2...
kenangan ngan pakwe ni ha..
semua takde dah...
puas dah geledah satu rumah
tak jumpa dah.. hmmm...

oklah.. buat kanda...
ailebiu.. terima kasih atas segalanya..
moga jodoh kita sampai ke sorga... aminn


Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

0 2 ORANG KATA:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...