Wednesday, March 19

Raja Lawak

malam yang penuh bermakna tatkala aku menghadiri rancangan raja lawak akhir pada 14 mac 2008 kat dewan sivik MBPJ…pada tanggal 12/3/08 aku ngan amey pon beraato utk tiket raja lawak…

tapi sayang 1000 kali sayang sebab rmai giler yang datang..so tiket pon dah bih…aku rasa nk nangih jer… dah la yang mingguan tak lepas nak pegi..patunyer kat wisma ali bawal, aku g astro bukit jalil plak… adehh…yang akhir plak tak dpat tiket….1 hari aku monyok… puas amey pujuk aku…tanak2..tanak2…aku nak tgk nabil jugak…!! uwaaa!!


petang jumaat ku redah jua ker dewan MBPJ tu dengan semangat yang kental…ku tungggu jer kat depan dewan tu…. nampak la kelibat paktam, shah dgn ketampi…. rase nk jerit2 jer kejakunan hahahahahha…tu belum tgk nabil lagik tu…


dengan idea yg besh dari amey aku, dier pon tanyer 1 kakak yg bawak 2 anaknyer…berkat keramahan si amey tu lalu akak tu pon sudi tolong kitorag yg tade tiket tu utk seludup masuk dalam dewan…..


saat yang dinanti, tatkala tiket kakak tu di cek kitorang berdebar, sebab takut dgn brade2 yang wat spotcek tiket… berkat keramahan amey ku dan muke seposen kot yang kitorng buat, akhirnya kami dilpaskan masuk!!!!! hiyarggghhh….. finally…….


tak ku sangka, rupanya kakak tu staf MBPJ… dapat lah kitorang dok kat VIP seat…kalo pendatang biasa jer dapat buku nota raja lawak… tapi kitorang dapat beg astro yang ader macam2 hadiah cop raja lawak dalam beg tu….aku raser cam tak caya sebab kakak tu memang baik..bila dah dapat tmpat duduk, kakak tu siap mintak kat kawan dier tiket lebih…so dapat la kitorang tiket staf duduk barisan tengah, seat tepi skali….


sebelum setengah jam lagi nak mula, aku rase eksaitet giler sebab dapat tengok live, smua peserta raja lawak ngan artis2 yang datang… terutama sekali biler dpat jmpa secara dekat dengan, aziz satar, pak sudin, afdlin, anne, dj radi sinar…. arghhh ramai lah lagi… yang aku tak tahan biler dpat jmpa dengan 2 pengacara yg besh tu, si jozan!! hahahaa memang lawak bangat diorang tu…

aku rase sekejap sgt dlam maser 3 jam lebih aku dok dalam dewan tu.. raser tak puas plak…yang buat aku tergamam biler nak balik, kat parking aku tersempak dgn yus, yg menang R.L tawun lepas… hahaha… lain yg aku nak tnyer, lain plak yg yus tanyer…"dah kawen?" aih… terdiam kitorang maser tu… pehal lak mamat ni tanyer aku camtuh…ah lantak lah…


tapi dalam seronok2 aku dpat dtg ctu, ader jugak aku raser terkilan!!!! siyuttttttttttt je… kitorang luper sgt2 bwk camera…. sbb aku tak jangka langsung dapat masuk dalam dewan tu…. tak dpat la aku nak merakam saat2 manis biler jmpa n salam2 dgn diorg sumer!!! arghhhh!!!! tensen2….


takpelah, aku harap tawun dpan punyer final aku dtg la lagi kalo takde aral yang menghalang….dan yg pasti aku akan bawak camera…hahahha…

sadis sangat………………………….

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...