Bukan Blog Kamu: Irene Nafisa 9 Bulan

Thursday, March 3

Irene Nafisa 9 Bulan


Liplap liplap dah 9 bulan makcik ni harini..
Bawah ni gambar dia seminggu dua lepas..


Baru je buat checkup dia senin aritu..
Checkup 8 bulan.. lambat buat checkup haha..
Asyik merayau je ke sana sini tertinggal
Dah tarikh yang patut datang.. xpa janji cek..

Next checkup lagi 4 bulan.. yeayyy..
Maknanya cek dan cucuk utk setahun..
Saya ni malaihhhh yg amat kalau ke klinik..

Setakat 9 bulan ni... 
Dia dah mula mengikut orang cakap..
Bila nangis panggil emmmakkk...
Kadang2 bunyi mammmmaaaa...
Mami la deknonn.. belum lagi la tu..

Bila puji pandai dia pun cuba ikut pandai..
Tapi tak bunyi pandai pun.. 'baddaaa'...
Tepuk tangan bila suka dan nyanyi...

Dah tumbuh gigi bawah dua batang..
Baru nak naik je.. atas belum lagi..
merangkak sudah.. skang suka berdiri..
Suka meniti.. tolak meja atau kotak ke
Lepastu dia berjalan sambil tolak benda..

hek elehh.. tak sesaba nak jalan budak ni..
Tapi yang kalaka takleh diri lelame plak..
Dah berdiri ada masa tak reti duduk balik..
Dah lenguh kaki menangehhh la dia.. haiyya..

dah boleh salam.. mintak salam dia pun salam..
Bila dipuji suka la dia sambil tepuk tangann..

Tujela kot setakat ni.. gigih nak ingat haha..
Simpan senang nanti leh rujuk balik..
cuma maknya ni takgigih update  tetiap bulan
Lagi macam abang dia dulu.. yela sulung kan..
Mustila eksaitet terlebih..skang dah tak gayat..
Kehkehekeh..

Kengkadang gaduh mulut ngan laki...
Masing2 nak tunjuk terer jaga anak..
Lepastu mula la dia keluar ayat camni..
"Abg biasa jaga budak.. taulah cemana"
Nak bangga dengan pengalaman keje..

Maknye pun nak tumpang bangga gak..
"Org pun ada gakla. Masa jadi cikgu tadika"
Kehkehkeh.. nakjugak takmo kalahh haha..

Tapi bab service jaga budak memang kalah..
Pandai pujuk.. pandai layan.. pandai urus..
Pelik tak garang ngan anak sendiri..
Ngan anak orang garang kemainn.. hmm
Maknye la kene garang sikit kott..
Kalau tak berlemak cili api nanti wkwkwkw




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

1 2 ORANG KATA:

Qhaifa Nur said...

Lama x singgah sini kannn...
Dah de baby girl...comelnya..nama pun sedap...makin bijak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...